неделя, 24 юни 2018  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4921 прочитания

    Искаме пътешествениците не само да видят, но и да изживеят България

    За избора да се завърнеш в родината и да показваш най-доброто от нея на света – вижте какво разказаха Лаура и Асен, които потапят хора от цял свят в местния начин на живот
    22 май 2018, 18:08 a+ a- a

    Да показват отблизо България на пътешественици от цял свят, като ги потопят в местния начин на живот чрез различни преживявания. На тази мисия са се посветили Лаура Славов и Асен Величков, които през 2017 основават организацията Balcanic. Преди това и двамата учат и работят в чужбина, но решават да се завърнат в България, и да се отдадат на страстта си – пътешествия, изживявания сред природата, спорт и йога. Идеята за Balcanic се заражда още през 2015. По това време Асен е в Аляска и работи в националния парк Denali. Там той посреща пътешественици на гарата и им показва различни маршрути.

    „През цялото време непрекъснато си мислех колко малка е България, а колко хубава природа има. И колко искам да се прибера и да я покажа на тези хора“, спомня си Асен. Завръща се в България и след 9 месеца в корпоративния свят, решава да напусне работа и да сбъдне мечтата си. Заедно с Лаура стартират Balcanic и чрез различни събития и преживявания показват България на пътешественици от цял свят - САЩ, Канада, Австралия, Европа... „Целта ни е да докоснем хората с това, което правим и да ги вдъхновим те самите да се отдадат на това, което те обичат. Вярвам, че колкото повече хора следват страстта си, толкова по-хубаво място ще е светът“, казва Лаура. Освен да показва красотата на българската природа, мисията на Balcanic е и да направи хората по-осъзнати и ангажирани към нейното опазване.  Вижте какво разказаха още Асен и Лаура за инициативата си:

    За идеята и мисията на Balcanic

    На какви хора показвате България?
    Асен: На този етап работим главно с чужденци, но като цяло посрещаме всякакъв тип пътешественици, включително и българи. Това са хора, които са любознателни, отворени и искат да преживеят България по различен начин. Предлагаме различни преживявания и с помощта на интерактивни игри и допир до природата чрез спорт, създаваме и едно вътрешно пътуване. Помагаме на хората да откриват нови неща за себе си и да се потопят в невиждани досега ситуации. До този момент сме работили с хора от цял свят. Най-голям процент са американци, австралийци и канадци. Посрещаме също и европейци. Основно им показваме нашата страст – нещата, които нас ни вдъхновяват. Запознаваме ги и с нашите приятели. 

    За пътешествениците 

    Лаура: За да можем да предложим всички тези неща, ние първо погледнахме себе си като пътешественици и се запитахме къде ходят хора като нас и от какво се интересуват. Ние самите често пътуване, наскоро бяхме 2 месеца в Перу. Вече сме на такава възраст, че не понасяме шума на хостелите и търсим нещо отвъд алкохолния туризъм. По тази линия се насочихме към пътешественици, които търсят местното преживяване, отсядат в  Airbnb, прекарват малко по-дълго време в България или искат да усетят истински мястото. 

    За дигиталните номади в България

    Какви хора най-често търсят местното изживяавне?
    Асен:
     От всички пътешественици, които идват в България, най-концентрираната група са т.нар. дигитални номади. Това са хора, които могат да работят от всяка точка на света, стига да имат компютър и интернет. Те имат възможност да обикалят цял свят и да опитват различни изживявания. До този момент сме установили, че това са хората, които най-много търсят местното преживяване и потапяне в бита. Те търсят запознанства с местните хора и искат да изживеят града или страната през техните очи.

    Имахме възможността да работим с една от първите компании в света, която стартира този тип пътувания - Remote Year. Те събират група от професионалисти от около 50-70 души, които в рамките на година обикалят света и работят от разстояние. Сред тях са ИТ специалисти, маркетолози, писатели, блогъри, влогъри и т.н. София също беше част от дестинациите, а ние имахме възможността да работим отблизо с тези професионалисти и да разберем от какво имат нужда. Тези хора търсят местни преживявания, защо им дават нужното вдъхновение, за да си вършат работата.  

    За изживяванията

    Как избирате какво да представите на чужденците, какви изживявания да им предложите и къде да ги заведете?
    Лаура: Имаме набор от преживявания, които вече сме изпитали и знаем, че може да ги покажем автентично. Залагаме на неща, които лично на нас са ни направили впечатление. Предлагаме посрещане на изгрева и залеза на Витоша, преживяване с рафтинг, придружено от интерактивни игри за опознаване, посещение на минерална баня, йога и др. В момента разработваме и нови изживявания като например дегустиране на българска крафт бира с местен пивовар, който разказва за историята на бирата в България. 

    Асен: Предлагаме също планинско колоездене и езда. Работим с едно прекрасно българско семейство, което води автентичен начин на живот – като прабългарите. За пътешествениците е изключително интересно да се запознаят с тях, да видят техния начин на живот, бит и култура. Целта ни е, показвай всички тези неща, чужденците да видят, че България е едно прекрасно място и да разказват за преживяванията си по света. Смятам, че родината ни е едно кътче от рая, в което имаме неограничени възможности. 

    С всичко това се опитваме да подкрепим и местните хора. Искаме да покажем тяхната страст и това, което правят, на все повече хора. 

    Какво най-много харесват чужденците?
    Асен: Едно от моите любими, а и най-харесвани от пътешествениците преживявания, беше къмпинг, който организирахме край Камбаните в подножието на Витоша. Успяхме да върнем спомените на всичките ни участници от детството. Беше много емоционално - повечето хора казаха, че никога не са спали на палатка и не са били толкова близо до природата от деца. Все пак повечето от тях живеят в огромни мегаполиси като Ню Йорк и други големи градове. Позволихме им да се докоснат до природата, да се насладят на вечерта около огъня и на китарите. Всички пътешественици, които идват в България, са възхитени от нашата природа и ресурсите, които имаме. Това ги докосва най-силно и ги кара да обичат България. И се радвам, че чрез Balcanic имаме възможността да покажем начина на живот и красотата на България.

    Бъдещите планове

    Какво ново предстои и какво планирате? 
    Асен: Нашата мечта е от една страна да достигаме да все повече пътешественици, но от друга - и до много млади българи и дори ученици, на които да предадем своят страст. Да ги вдъхновим да заобичат природата и спорта и да ги запознаем с всички наши дейности. Искаме да сформираме едно общество от хора, на които им пука и които се интересуват от природата. 

    Лаура: Искам да добавя, че като човек, който е живял в Холандия, където е доста равно, осъзнавам какво богатство имаме тук, в България. И как трябва всички заедно, като общност, да се подкрепяме и да се опитаме да го съхраним не само за нас, но и за бъдещите поколения. Затова приветстваме всички, които имат интерес и искат да се включат в каузата, за добре дошли в нашата организация. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    „Софарма Трейдинг“ разширява операциите си в Сърбия
    Компанията планира да разшири националното си присъствие в Сърбия като основа за развитие в региона на Източна Европа
    22 юни 2018, 13:51
    Milestone Systems ускорява иновациите и увеличава капацитета за развитие с 45%
    Част от тази инвестиция ще бъде насочена към офиса на компанията в София
    22 юни 2018, 09:47
    Интерактивен технологичен център за деца и младежи отваря врати в София Тех Парк
    TechnoMagicLand е проект на българската софтуерна компания „ТехноЛогика“ и подготвя днешните деца за професиите на бъдещето
    22 юни 2018, 09:33
    Столичната община стартира кампания за алтернативно предвижване в градска среда
    София е европейската столица с най-много автомобили на глава от населението, а в 70% от колите се вози само по 1 човек