петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10468 прочитания

    Как KFC се превърна в най-голямата верига за пържено пиле на планетата

    Днес тя притежава 39% пазарен дял, пише Business Insider
    25 юли 2012, 11:15 a+ a- a

    Малко са хората, които не са чували за веригата за бързо хранене KFC, но едва ли са много тези, които знаят колко голяма е компанията всъщност. Днес KFC притежава повече от 17 400 ресторанта за бързо хранене в целия свят. Само 3 701 от тях се намират на територията на Китай, пише Business Insider. 

    Началото
    Kentucky Fried Chicken  е основана от Харланд Сандърс, който всъщност не е роден в Кетъки, а в Хенривил, Индиана. Според официалната биография на Сандърс, публикувана в сайтовете на KFC и в Wikipedia, бащата на Харланд умира доста рано и едва шестгодишен той започва да готви за по-малките си брат и сестра. Недоимъкът и трудностите го принуждават да напусне училище на 12-годишна възраст. Работи като пожарникар, кондуктор, застрахователен агент.  През 1930 Сандърс отваря първия си ресторант, разположен до малка бензиностанция, която също е негова собственост. Той се намира в Корбин, Кентъки. Бизнесът му се развива доста добре, докато не избухва пожар в първия му ресторант през 1939, разказва Business Insider.

    През 1952 Сандърс започва да продава рецептата си за пържено пиле на други ресторанти. Началото не било лесно. Собствениците на големите ресторанти не проявявали интерес. Затова той започнал да обикаля по-малкитe ресторанти като продавал части от рецептата си за по 5 цента. До 1960 вече имал над 400 франчайза, пише Answers.com 

    Изобретението
    По това време рецептата му включвала приготвяне на пилето за 30 мин. Сандърс обаче не бил доволен от това и решил да внедри нововъведение в бизнеса – фурна под налагане. Така времето за приготвянето на пилето станало двойно по-кратко. 

    Първият франчайз ресторант  Kentucky Fried Chicken отваря врати в Солт Лейк Сити в щата Юта. Неговият собственик е Пит Харман, който е и първият франчайз ползвател на веригата на Сандърс. Тогава да отвориш ресторант KFC не е било толкова трудно, докато днес първоначалната инвестиция се изчислява на между 1.3 и 2.5 млн. долара, пише Business Insider. Това включва наемане на подходящо място, закупване на машини, оборудване и обзавеждане. 

    Кофичките
    Картонените кофички, които днес са запазената марка на KFC, всъщност са използвани за първи път през 1957 и то след поредица от случайности. Първият франчайз ползвател на KFC Пит Харман въвежда тези кофички. Той ги купува от друг собственик на ресторант, който път ги взема от пътуващ търговец. Но тъй като няма представа какво да прави с тях, ги продава на Харман. Днес на тях е ликът на Сандърс. 

    Ново име
    През 1991 Kentucky Fried Chicken официално променя името си на KFC, като това няма нищо общо с мита, че пилешкото месо в менютата не било всъщност пилешко, а по-скоро е свързано с пестенето на пари. През 1990 щата Кентъки патентова името си. Това означава, че всеки, който иска да го използва за бизнес цели трябва да плаща лицензионни такси на щата. Вместо това компанията избира да се преименува на съкратеното KFC.

     

    KFC в цифри
    Според изчисленията на компанията до 2015 ресторантите й ще станат 30 000. Тази година компанията планира да отвори ресторанти в 7 нови страни в  Африка. Така обектите й там ще станат 1200. Приходите, които очаква от тях, са над 2 млрд. долара. В момента KFC оперира в 115 страни по света, включително и в България. Средно около 12 млн. души посещават ресторантите на компанията всеки ден, сочи статистиката.

    През 2011 KFC притежава 39% дял от пазара на ресторантите за бързо хранене, пише Business Insider. Бързото разрастване на веригата се дължи и на това, че менютата на ресторантите в различни страни  са съобразени с вкусовете на населението в дадената държава. 

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 8 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 9 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 10 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 12 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк