вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10700 прочитания

    Каква е тайната на завладяващата презентация?

    Кураторът на TED Крис Андерсън съветва как да говорим завладяващо пред публика
    03 ноември 2016, 15:01 a+ a- a

    Няма една единствена формула за завладяваща дискусия, но съществува тайна съставка, която всички най-добри презентации притежават. Кураторът на TED Крис Андерсън споделя тази тайна, заедно с четири начина, по които може да проработи за нас.  През последните 12 години Крис е седял до сцената, слушайки стотици удивителни TED лектори. Помагал им е да се подготвят за големия момент на сцената и е попивал директно от тях тайните им за невероятна дискусия. И въпреки че всички тези лектори и техните теми изглеждат напълно различни един от друг, всъщност имат една ключова обща съставка. И тя е: Най-важната ви задача като лектор е да прехвърлите в умовете на слушателите си необикновен подарък - нещо чудновато и красиво, което ние наричаме „идея“. 

    Притежавате ли нужните качества, за да разкажете идея, която си заслужава да бъде споделена? Андерсън изброява четири начина, по които всеки може да постигне това.

    1.  Първо, ограничете дискусията си до само една главна идея. Идеите са комплексни неща; налага се да съкратите останалата информация, така че да се фокусирате върху тази идея, която ви вълнува най-много.

    2. Второ, дайте на слушателите си причина да се интересуват. Преди да започнете да изграждате нещо в умовете на хората от публиката, трябва да вземете позволението им, да ви поканят в ума си. С кой инструмент се постига това? Любопитството.  Разпалете любопитството на публиката. 

    3. Трето, постройте идеята си парче по парче от понятия, които вашата аудитория вече разбира. Използвайте силата на езика, за да преплетете понятия, които вече съществуват в умовете на слушателите ви - но не на вашия език, а на техния. Затова е важно да тествате речта си пред доверени приятели и да откриете кои части ги объркват.   

    4. Четвърто, направете така, че идеята ви да си заслужава да бъде споделена. Зададайте си въпроса: „Кого облагодетелства тази идея?“. И трябва да бъдете честен в отговора. Ако идеята служи само на вас или на вашата организация, тогава вероятно не заслужава да бъде споделена.   

    Вижте видео: 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 29 минути
    Във Варна бе открита училищна лаборатория за екология и зелена енергия
    Общо 55 училища в България се включват в съвместни лаборатории, в които ще се създават предложения за промени в различни области на образователния процес
    преди 17 часа
    С 1 софийска заплата може да си купите 1 кв.м. жилищна площ в столицата
    Търсенето ще остане голямо, а ръстовете в цените ще бъдат малко над очакваните нива от 5-10%, сочи анализ на Bulgarian Properties
    преди 18 часа
    Lidl открива аутлет магазин за нехранителни стоки
    Селекцията от продукти се различава от останалите обекти
    преди 19 часа
    преди 19 часа
    Tesla намали допълнително цените в САЩ и Китай
    В Азия цената е намалена с около $2000
    преди 20 часа
    НС отложи на първо четене пълната либерализация на пазара на ток
    Либерализацията на пазара на ток за бита се отлага с година