Архитектът Цветан Тошков разказа повече за идеята си пред Economy.bg
Град издигнат над града. Зелени площи високо, високо в небето, където няма вредни емисии и въздухът е кристално чист. С една дума, описвам ви Рая. Всъщност раят съществува във футуристичния проект на група архитекти, сред които българинът Цветан Тошков – „Градът в небето”. „Град в небето/City in the sky" е концепция за въображаем спокоен оазис високо над мегаразвития и замърсен град, където всеки може да избяга от шума на ежедневието и стреса” разказа пред Economy.bg един от идеолозите на проекта Цветан Тошков. И допълва, че идеята е била разработена като част от проект "Мегатрополис", който стартира в Лондон с няколко компании и артисти, поканени да създадат свои виждания за проекта. Цялостният проект не достигна крайна фаза, а тази концепция прерасна до тази архитектурна утопия.
Идеята няма да бъде осъществена, тъй като не е пригодена да бъде реална. „Всеки колега архитект или строителен инженер би имал доста коментари и възражения за проблеми при едно такова решение. При реална задача и конкретна среда един дизайн може да бъде трансформиран и пригоден, така че да стане възможен и приятен за реализация, но нека засега да не затормозяваме съзнанието си с въпроси, а по-скоро да помечтаем”, казва Тошков. Той се е занимавал с визуализация и виртуална архитектура. Възможностите на съвременния софтуер и хардуер позволяват на архитекти и артисти да представят идеите си с изключителна достоверност. В макета на проекта Тошков съпоставя виртуални концепции с познатата градска среда, което оставя впечатлението у зрителя, че проектът може да бъде реален. Цветан Тошков обаче изрично подчертава, че умишлено не е публикувал конкретни детайли като височина, площ, конструкция или функция, защото се надява наблюдателят да възприеме идеята само като картина.
Дизайнът на „Градът в небето” е вдъхновен от цвета на лотоса, който в източната култура е символ на вътрешна сила, чистота и способност да се издигнем над проблемите и притесненията на ежедневието дори и в най-трудни моменти. „Моето лично разбиране на този символ дойде, след като се запознах с концепцията за самоусъвършенстването, която е непозната на Запад”, казва Тошков.