Вижте какво представлява проектът „Хората на ЧЕЗ са в сърцето на бизнеса“
За проекта, който спечели първо място в категорията „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд“, разказва Ваня Кънева, директор „Човешки ресурси” на ЧЕЗ
Вижте видео от награждаването на ЧЕЗ от церемонията на Наградите за отговорен бизнес 2014
През 2015 Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) връчи за 12-та година Наградите за отговорен бизнес. Целта на конкурса е да популяризира дейностите на компаниите с най-сериозен принос към корпоративната социална отговорност в България и да насърчат останалите фирми да развиват активна социална политика.
В Economy.bg отново ще ви представим всички инициативи, които бяха отличени с награда в конкурса. Ще разкажем за проектите, как са били реализирани и какви резултати са постигнали, за да могат повече хора да се запознаят с инициативите, които реализират компаниите в България, като част от политиката си за корпоративна социална отговорност.
В категорията „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд“ първото място бе отредено на „ЧЕЗ България“ за проекта им „Хората на ЧЕЗ са в сърцето на бизнеса”. Какво представлява тя, научете от Ваня Кънева, директор „Човешки ресурси” на ЧЕЗ.
Име на проекта: „Хората на ЧЕЗ са в сърцето на бизнеса“
Ваня Кънева, директор „Човешки ресурси” на ЧЕЗ
Какво представлява и какви са целите му? Проектът е част от политиката на компанията за привличането на млади и квалифицирани специалисти, мотивация и управление на представянето, планиране на кариерата и развитие на талантите. Включват се програмите за опазване здравето на служителите и повишаване на тяхната работоспособност, подобряване на вътрешната комуникация, за ефективно утвърждаване на корпоративната култура и постигане на бизнес целите. ЧЕЗ стимулира служителите в търсене на иновативни решения и постоянно усъвършенстване на ефективността на работното място.
Как беше реализиран и какви резултати постигна? Представеният проект е част от дейностите на ЧЕЗ като социално отговорен работодател и от утвърдената политика на компанията за корпоративна социална отговорност. Инициативите по проекта са свързани с целогодишни програми за обучение и развитие. В резултат имаме мотивирани и успешни служители, повишена е удовлетвореността им. По-конкретно кариерно развитие са постигнали 90 мениджъри, а назначени на трудов договор са 21 стажанти. В частта „Баланс между работа и личен живот“ можем да посочим наградите – над 120 купи и медали в различни видове спорт от национални състезания, участие в туристически мероприятия – 585 служители.
От тази година имаме и вътрешен конкурс за иновации и креативни предложения – „ЧЕЗ Иноватор“, като първите наградени проекти са дело на 3 екипа от служители на компанията.Предстои реализиране на иновативните решения, предложени в проектите.
Семействата на служителите припознават компанията като подкрепяща и грижовна, а служителите се идентифицират с нейните мисия, визия и ценности и се свързват с 7 корпоративни принципа.
Как се отнесоха към проекта служителите на компанията? ЧЕЗ мобилизира човешката енергия и предоставя възможност на служителите да дадат най-доброто от себе си, създава среда за професионална реализация, оценка и развитие на потенциала на служителите, здравословни и безопасни условия за работа.
Екипът на дирекция „Човешки ресурси“ организира, координира и направлява дейностите, свързани не само с професионалното обучение и кариерно развитие на служителите, но и подкрепя дейностите на Клуба на служителите на ЧЕЗ.
Какви ресурси бяха вложени? Финансовите ресурси включват средства за корпоративни oбучения и повишаване на квалификацията, спорт, туризъм и свободно време, допълнително здравно и пенсионно осигуряване, допълнително плащане с цел стимулиране на раждаемостта, стипендии за ученици и семестриални такси на служители, които повишават своята професионална квалификация в бакалавърски и магистърски програми, както и за стажантската програма на ЧЕЗ, благодарение на която създаваме приемствеността в компанията.
Нефинансовите ресурси са трудът, ентусиазмът и личното време на нашите служители, ангажирани с КСО на компанията. Провеждаме обучения и развиваме ментори и вътрешни обучители
Защо корпоративната социална отговорност е важна за компанията? Вече 10 години ЧЕЗ инвестира в икономиката на България разумно и отговорно с цел да осигури по-добри условия за бизнеса и за обществото. Социалната отговорност е важна част от нашия бизнес в България. Ние съзнаваме нашия ангажимент към околната среда, клиентите, служителите и партньорите. В дружествата от Групата на ЧЕЗ в България вярваме, че успешната социална стратегия на всяка компания започва с отговорността към служителите й, които активно работят, за да градят нейния успех и доброто й име. Затова се стараем да им осигуряваме необходимите отлични условия за труд и почивка, да развиваме техния потенциал и да мотивираме тяхното по-добро представяне.
Чрез спорт, туризъм и пълноценен отдих се цели повишаване ефективността на труда, подобряване на вътрешната комуникация и екипната работа. Грижим се за младите специалисти чрез стимулиране на раждаемостта и повишаване на квалификацията, внимание към дългогодишните служители, на които предстои включване в програма „Златни години” за осигуряване на достойни старини чрез консултации и преквалификации.
Пазарът на труда се характеризира с ограничено предлагане на квалифициран персонал и относително високо търсене, което се отразява във висок ръст на средната работна заплата
ИТ пазарът в момента е по-раздвижен, има доста повече кандидати, но борбата за най-висококвалифицираните остава ожесточена - Христо Борисов, съосновател и изп. директор на първия български еднорог, пред Economy.bg
За използването на изкуствен интелект при подбор на таланти, кредитиране и ценообразуване, вижте какво споделя адв. Миткова - старши мениджър в Адвокатско дружество „Делойт Лигъл“