Вижте какво представлява проектът „Нестле се нуждае от младите хора“
За инициативата, която спечели второ място в категорията „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд“ на БФБЛ, разказва Хуан Карлос Пералехо, изпълнителен директор на „Нестле България”
Вижте видео от награждаването на „Нестле България” от церемонията на Наградите за отговорен бизнес 2014
През 2015 Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) връчи за 12-та година Наградите за отговорен бизнес. Целта на конкурса е да популяризира дейностите на компаниите с най-сериозен принос към корпоративната социална отговорност в България и да насърчат останалите фирми да развиват активна социална политика.
В Economy.bg отново ще ви представим всички инициативи, които бяха отличени с награда в конкурса. Ще разкажем за проектите, как са били реализирани и какви резултати са постигнали, за да могат повече хора да се запознаят с инициативите, които реализират компаниите в България, като част от политиката си за корпоративна социална отговорност.
В категорията „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд“ второ място бе присъдено на инициативата категорията „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд“ . Какво представлява тя научете от Хуан Карлос Пералехо, изпълнителен директор на „Нестле България”.
Хуан Карлос Пералехо, изпълнителен директор на „Нестле България”
Име на проекта: „Нестле се нуждае от младите хора“ (Nestle needs YOUth)
Какво представлява и какви са целите му? За да спомогне за решаването на кризата с младежката безработица в Европа, „Нестле” пое ангажимент за създаването на 20 000 работни места за младежи на възраст под 30 години в Европа в периода 2014-2016. Като активен участник в инициативата „Нестле България” ще предостави възможности за работа и стаж на 330 млади хора в рамките на същия период, които ще имат възможност да се реализират на различни нива и в различни отдели на компанията – от производство и администрация до продажби, маркетинг, финанси, технологии, изследване и развитие. Само през първата година от инициативата (2014) в Нестле България реализация получиха 160 млади хора.
За стартирането на втория етап на инициативата, а именно „Алианс за младежта” („Alliance for Youth“), „Нестле” обедини усилия с 200 други компании, като поетите ангажименти от страна на партньорите ще доведат до създаването на над 100 000 нови възможности за младите хора в Европа. България е една от държавите, които взимат активно участие в тази инициатива заедно с още 30 международни и български партньори.
Как беше реализиран и какви резултати постигна? До момента инициативата „Нестле се нуждае от младите хора“ е помогнала на близо 12 хиляди младежи в Европа да започнат работа или стаж. Като резултат от усилията на партньорите в България в рамките на „Алианс за младежта” за по-малко от 5 месеца над 1400 млади хора вече са намерили своята реализация.
Как се отнесоха към проекта служителите на компанията? Служителите на „Нестле България” приемат инициативата като своя кауза и с готовност се включват с различните подкрепящи събития, като CV клиники, CV РАБОТИ-лници, менторски програми и кариерен коучинг. Ние и партньрите ни в Алианса насърчаваме нашите служители да съветват младежите как да се подготвят за работа, предлагайки практически насоки за изготвяне на автобиографии и съвети какво е важно при явяване на интервю за работа.
Какви ресурси бяха вложени? През 2014 организирахме: 19 CV Клиники, 4 CV РАБОТИ-лници с участието на над 100 студенти и ученици и младежи от „SOS Детски селища“, 12 кариерни форума, 13 лекции в университети; подкрепихме с 13 наши ментори „StartUp” програмата на Джуниър Ачийвмънт България; 56 колеги от „Нестле България” се включиха в инициативите за повишаване готовността за работа на младите хора.
Защо корпоративната социална отговорност е важна за компанията? Вече повече от 20 години като част от най-голямата компания за храни и напитки в света „Нестле България” АД се налага като стратегически инвеститор, надежден работодател, доверен партньор и социално отговорна компания, подкрепяща множество значими каузи, свързани с развитието на българското общество.
В „Нестле” вярваме, че за да бъде успешен един бизнес, той трябва да създава стойност както за заинтересованите страни, така и за цялото общество. Ние непрестанно работим в посока създаване на стойност за всеки – от фермерите, които доставят продукти, до служителите, потребителите и обществата, в които компанията оперира. А дейностите ни са съсредоточени върху 3 основни области – балансирано хранене и активен начин на живот, води и селско стопанство.
Какви нови професии ще се появяват в бъдеще и ще се променят ли моделите на работа, дискутират Футурологът д-р Мариана Тодорова и Председателят на УС на БАСКОМ Доброслав Димитров
С програмата SAP Next Talent даваме шанс на завършващи студенти с ИТ профил да продължат кариерата си в компанията - Радослав Николов, изпълнителен директор, пред Economy.bg