събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8552 прочитания

    Вижте какво представлява проектът „Нестле се нуждае от младите хора“

    За инициативата, която спечели второ място в категорията „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд“ на БФБЛ, разказва Хуан Карлос Пералехо, изпълнителен директор на „Нестле България”
    16 април 2015, 16:48 a+ a- a

    Вижте видео от награждаването на „Нестле България” от церемонията на Наградите за отговорен бизнес 2014

    През 2015 Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) връчи за 12-та година Наградите за отговорен бизнес. Целта на конкурса е да популяризира дейностите на компаниите с най-сериозен принос към корпоративната социална отговорност в България и да насърчат останалите фирми да развиват активна социална политика.

    В  Economy.bg отново ще ви представим всички инициативи, които бяха отличени с награда в конкурса. Ще разкажем за проектите, как са били реализирани и какви резултати са постигнали, за да могат повече хора да се запознаят с инициативите, които реализират компаниите в България, като част от политиката си за корпоративна социална отговорност. 

    В категорията „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд“ второ място бе присъдено на инициативата категорията „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд“ . Какво представлява тя научете от Хуан Карлос Пералехо, изпълнителен директор на „Нестле България”.

    Хуан Карлос Пералехо, изпълнителен директор на „Нестле България”

    Име на проекта: 
    „Нестле се нуждае от младите хора“ (Nestle needs YOUth)

    Какво представлява и какви са целите му?
    За да спомогне за решаването на кризата с младежката безработица в Европа, „Нестле” пое ангажимент за създаването на 20 000 работни места за младежи на възраст под 30 години в Европа в периода 2014-2016. Като активен участник в инициативата „Нестле България” ще предостави възможности за работа и стаж на 330 млади хора в рамките на същия период, които ще имат възможност да се реализират на различни нива и в различни отдели на компанията – от производство и администрация до продажби, маркетинг, финанси, технологии, изследване и развитие. Само през първата година от инициативата (2014) в Нестле България реализация получиха 160 млади хора.

    За стартирането на втория етап на инициативата, а именно „Алианс за младежта” („Alliance for Youth“), „Нестле” обедини усилия с 200 други компании, като поетите ангажименти от страна на партньорите ще доведат до създаването на над 100 000 нови възможности за младите хора в Европа. България е една от държавите, които взимат активно участие в тази инициатива заедно с още 30 международни и български партньори. 

    Как беше реализиран и какви резултати постигна?
    До момента инициативата „Нестле се нуждае от младите хора“ е помогнала на близо 12 хиляди младежи в Европа да започнат работа или стаж. Като резултат от усилията на партньорите в България в рамките на „Алианс за младежта” за по-малко от 5 месеца над 1400 млади хора вече са намерили своята реализация. 

    Как се отнесоха към проекта служителите на компанията?
    Служителите на „Нестле България” приемат инициативата като своя кауза и с готовност се включват с различните подкрепящи събития, като CV клиники, CV РАБОТИ-лници, менторски програми и кариерен коучинг. Ние и партньрите ни в Алианса насърчаваме нашите служители да съветват младежите как да се подготвят за работа, предлагайки практически насоки за изготвяне на автобиографии и съвети какво е важно при явяване на интервю за работа.

    Какви ресурси бяха вложени?
    През 2014 организирахме:  19 CV Клиники, 4 CV РАБОТИ-лници  с  участието на над 100 студенти и ученици и младежи от „SOS Детски селища“, 12 кариерни форума, 13 лекции в университети; подкрепихме с 13 наши ментори „StartUp” програмата на Джуниър Ачийвмънт България;  56 колеги от „Нестле България” се включиха в инициативите за повишаване готовността за работа на младите хора.

    Защо корпоративната социална отговорност е важна за компанията? 
    Вече повече от 20 години като част от най-голямата компания за храни и напитки в света „Нестле България” АД се налага като стратегически инвеститор, надежден работодател, доверен партньор и социално отговорна компания, подкрепяща множество значими каузи, свързани с развитието на българското общество. 

    В „Нестле” вярваме, че за да бъде успешен един бизнес, той трябва да създава стойност както за заинтересованите страни, така и за цялото общество. Ние непрестанно работим в посока създаване на стойност за всеки – от фермерите, които доставят продукти, до служителите, потребителите и обществата, в които компанията оперира. А дейностите ни са съсредоточени върху 3 основни области – балансирано хранене и активен начин на живот, води и селско стопанство. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 16 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 16 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 16 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 18 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години