четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7813 прочитания

    Вижте какво представлява проектът „Защото ме е грижа да съм здрав“

    За инициативата, която спечели трето място в категорията „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд“ на БФБЛ, разказва Гергана Тодорова, мениджър „Връзки с обществеността“ в „Дънди Прешъс Металс Челопеч”
    16 април 2015, 16:47 a+ a- a

    Вижте видео от награждаването на „Дънди Прешъс Металс Челопеч” от церемонията на Наградите за отговорен бизнес 2014

    През 2015 Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) връчи за 12-та година Наградите за отговорен бизнес. Целта на конкурса е да популяризира дейностите на компаниите с най-сериозен принос към корпоративната социална отговорност в България и да насърчат останалите фирми да развиват активна социална политика.

    В  Economy.bg отново ще ви представим всички инициативи, които бяха отличени с награда в конкурса. Ще разкажем за проектите, как са били реализирани и какви резултати са постигнали, за да могат повече хора да се запознаят с инициативите, които реализират компаниите в България, като част от политиката си за корпоративна социална отговорност. 

    В категорията „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд“ трето място бе отредено на „Дънди Прешъс Металс Челопеч” за проекта  „Защото ме е грижа да съм здрав“. Повече за него научете от Гергана Тодорова, мениджър „Връзки с обществеността“ в „Дънди Прешъс Металс Челопеч”.

    Име на проекта:
    „Защото ме е грижа да съм здрав“

    Какво представлява и какви са целите му?
    „Защото ме е грижа да съм здрав“ има за цел да мотивира служителите на „Дънди Прешъс Металс Челопеч” за по-здравословен начин на живот. Чрез по-добра информираност, участие в различни инициативи и повече възможности за здравословно хранене и спорт служителите могат да повишат тонуса си, да бъдат здрави, доволни, ангажирани, щастливи. Проектът е насочен директно към над 900 служители на компанията, семействата им, служителите на фирми подизпълнители, обществеността. В обхвата на дейностите са включени здравословно хранене, физическа активност, психическо и емоционално здраве.

    Здраве
    Качествената храна и приготвянето й по здравословен начин са сред основните фактори за добро здраве и самочувствие на служителите. В рамките на проекта бяха направени значителни подобрения в столовото хранене в ДПМ Челопеч – бяха купени фреш машини и ежедневно се предлагат прясно изцедени сокове. Ръководството на компанията активно се включи в представянето на новата услуга с безплатен фреш за служителите. Специалисти по здравословно хранене прегледаха менюто и рецептите в столовата. В резултат вече се приготвят ястия с редуцирани мазнини и сол, въведена е и употребата на зехтин. Промяната е съобразена с изискванията за калориен прием на специфичните професии в предприятието. В менюто са включени здравословни специалитети; предлага се по-голямо разнообразие от пресни плодове и зеленчуци; обособен е щанд за био храни и храни с намалено съдържание на мазнини в магазина към столовата.

    Служителите и техните семейства имаха възможност да се консултират със специалист-диетолог в предприятието и да получат експертни съвети, да си поръчат индивидуален хранителен режим според индивидуалния ритъм на живот, предпочитания, здравословно състояние и цели. Услугата беше финансирана от компанията, а изготвянето на индивидуален режим беше съфинансирано за 30% от стойността.

    Инициативи
    В инициативата „Всяка крачка си струва! Влез в Дънди предизвикателството“ през годината бяха организирани 5 велопохода из Средногорието, 4 планински прехода в Стара планина, Чавдарска Средна гора и край езерата на Рила, 6 работилници по здравословно готвене в резиденцията на дружеството. В поредицата от предизвикателства с ентусиазъм се включиха служители от различни отдели, а и членове на семействата им. Най-активните служители получиха награди, но най-ценно остана приятното преживяване в екип извън работната среда, положителните емоции от спортуването, споделените вкусни рецепти и мотивацията за по-здравословен начин на живот.

    Спортни таланти
    Сформирани по инициатива на служители, спортните отбори продължиха да се развиват. Над 80 човека с различни професии спортуват активно в свободното си време футбол, волейбол, баскетбол, тенис на маса. През 2014 г. отборите участваха в две спартакиади за работещи в минно-добивния отрасъл; съревноваваха се със служители на компании от различни сектори по време на ежегодната Олимпиада на бизнес лидерите; представиха се успешно в множество турнири на регионално и национално ниво. Редовните тренировки и екипността дадоха своите резултати.

    Информираност
    Служители участваха в 5 семинара на тема: „Ние сме това, което ядем“, „Храните и тяхната лечебна сила“, „Как да се справим със стреса“, „Вредите от тютюнопушенето“ и „Емоционално здраве“ и получиха полезна информация, ценни съвети и здравословни рецепти, техники за справяне със стреса.

    По проекта бяха подготвени и разпространени различни информационни материали (листовки, брошури, плакати, книжка) за осигуряване на достъпна полезна информация. Във фирмения бюлетин отразяване получиха както инициативите, така и полезна информация по темите.

    Как беше реализиран и какви резултати постигна?
    Проектът започна през януари 2014 и продължава да се осъществява и през 2015. Реализира се от служители от отделите „Връзки с обществеността“ и „Човешки ресурси и администрация“ с активната подкрепа на ръководството на „Дънди Прешъс Металс Челопеч”. Част от дейностите бяха реализирани в партньорство с Fine Line и професионалисти по здравословно хранене и диететика, психическо и емоционално здраве и с компетентната помощ на специалисти от РЗИ – София област. Инициативите бяха организирани в работно време и през почивните дни.

    Темата „Здравословен начин на живот“ беше поставена в работното ежедневие на служителите и провокира споделяне на идеи, опит, предложения за подобряване и спортни възможности, активност и желание за лична промяна.

    Как се отнесоха към проекта служителите на компанията?
    Проектът провокира интерес и споделяне на личен опит. Служители предложиха инициативи и спортни мероприятия. В различните дейности се включиха около 500 служители. Една част вече са посланици на кампанията сред колегите и ги мотивират за по-здравословен начин на живот. Друга част хареса придвижването с колело и планинските преходи като хоби и започна да спортува редовно. Участниците препоръчват дейностите да продължат, да има повече информационни материали, дискусии и семинари, да се организират колективни инициативи. Подобри се и комуникацията между колегите от различни звена.

    Какви ресурси бяха вложени?
    За реализиране на дейностите по проекта бяха вложени 71 075 лв. – консултации с диетолог; закупуване на фреш машини; организиране на семинари; хранителни продукти за „здравословно готвене“; награди; участия в спортни мероприятия и турнири; информационни материали. Нефинансови ресурси – допълнително време от служители; усилия за популяризиране на инициативите и привличане на нови участници.

    Защо корпоративната социална отговорност е важна за компанията?
    „Дънди Прешъс Металс Челопеч“ вярва в принципа, че успехът на компанията е свързан с грижа за хората и общността. Създаването на възможности служителите да са щастливи и здрави благоприятства изграждането на силни и развити общности. Устойчивото развитие за региона, здравите и можещи хора са наши дългосрочни цели. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 2 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 3 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 4 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 7 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк