петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9803 прочитания

    Мениджърите могат да мотивират само с една дума

    Вижте коя е тя според учени от Stanford University
    18 май 2015, 15:11 a+ a- a

    Екипната работа е нещо, което се е превърнало в мантра за успеха на всяка една организация. Компаниите търсят хора, които могат да работят в екип, мениджърите се опитват да насърчават работата в екип, а способността за работа в екип е едно от най-ценените качества при подбор на хора. В действителност обаче в работна среда много малко от нас вършат същинската си работа в екип, а повечето от нашите задължения и задачи изискват да работим самостоятелно.

    Защо тогава екипната работа е толкова важна? Интересен експеримент на учени от Stanford University дава отговор на този въпрос. Важното е чувството за екипна работа, не самата работа, установяват те. Ако хората имат това чувство, че работят като екип, дори и на практика да не е така, те постигат много по-добри резултати. 

    Учените достигнали до този извод след експеримент с две групи хора, разказва HBR. Те трябвало да решат сложна задача. Първоначално хората и в двата екипа се срещнали помежду си, но след това били разделени и всеки решавал казуса индивидуално. Разликата е, че на първата група било казано, че ще решават задачи „заедно“, въпреки че ще бъдат разделени в отделни стаи. Те имали право да напишат или получат съвет от член на екипа за решаване на казуса. Т.е. те имали чувството, че са екип. 

    Хората във втората група също били разделени, но без да им се казва, че ще решават задачата заедно. Те също можели да получават съвет, но само от учените, не и от хората в екипа. Т.е. те нямали усещането, че са екип. Реално всички участници в експеримента работели самостоятелно по задачата. Единствената разлика била, че хората в първата група имали чувството, че работят заедно, без това действително да е така. 

    Разликите в резултатите били поразителни. Хората, които имали чувството, че са екип, решавали задачата 48% по-дълго (защото се чувствали отговорни към резултатите на екипа) и дали много повече адекватни решения. Те също така се чувствали по-малко уморени и изтощени от задачата и повечето от тях казали, че им е била интересна. 

    Думата „заедно“ е мощен социален „спусък“ за мозъка. Тя създава усещането, че си част от нещо, че си свързан, че ти се доверяват и че има хора, с които заедно преследвате една и съща цел. Колкото по-често мениджърите използват тази дума на работното място, толкова по-мотивирани ще са хората и по-високи резултати ще постигат, заключават авторите на проучването. 

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 9 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 14 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 15 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 15 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам