петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5289 прочитания

    Търсят се най-добрите HR проекти за 2015

    Повече за регламента, категориите и новостите в Годишните награди на БАУХ разказва Геновева Бакърджиева – изпълнителен директор на Българската асоциация за управление на хора
    08 октомври 2015, 18:07 a+ a- a

    За поредна година Българската асоциация за управление на хора (БАУХ) ще връчи своите годишни HR награди. 

    Целта на конкурса е да даде публичност и признание за постигнати резултати в HR професията и HR индустрията в България.

    Номинации се приемат до 12 октомври чрез онлайн форма на сайта на конкурса тук

    За регламента, категориите и новостите в Годишните награди на БАУХ потърсихме Геновева Бакърджиева – изпълнителен директор на БАУХ.

    Геновева Бакърджиева – изпълнителен директор на Българската асоциация за управление на хора

    Г-жо Бакърджиева, Годишните HR награди на БАУХ имат вече повече от 10-годишна история. Как се разви тази инициатива на асоциацията във времето – какво се промени и какво остава непроменено?
    Конкурсът за Годишните HR награди на асоциацията действително е проект с дългогодишна история. В различните си издания той е преминавал през различни форми и регламенти, през различни системи за оценка на кандидатурите. Различни участници са били оценявани в различни категории. В част от изданията на конкурса категориите са били насочени към отделни професионалисти,като стремежът е бил да се преценят кои от тях са постигнали най-значителни успехи в HR функцията през съответната година. В други издания на преден план са излизали категориите, фокусирани върху отделни проекти в една или друга сфера на HR мениджмънта. Действително формите, през които този проект е преминал в развитието си, са различни. Но това, което остава непроменено, е постоянният стремеж към усъвършенстване. Всяка следваща промяна в конкурса е целяла да го направи по-добър и по-обективен. Разбира се, другото нещо, което се запазва непроменено, това е целта на целия проект. Той отразява твърдото убеждение на асоциацията, че професионалистите по управление на човешки ресурси в България непрекъснато израстват професионално, постигат все по-големи успехи, осъществяват все по-креативни проекти и заслужават цялата гилдия да ги поздрави за това. 

    Тази година кои са категориите, в които ще бъдат отличени най-добрите HR проекти? 
    Тази година категориите в конкурса са седем на брой. Част от тях са индивидуални, насочени към отделните HR професионалисти, които през 2015 са постигнали значителни успехи. Този тип категории са три. Търсим HR директора на годината, най-ангажирания към управлението на хората в своята компания организационен лидер на годинатаняма запетая и разбира се, търсим онзи все още младши в професията специалист, който през 2015 се е превърнал в истинска HR звезда.
    Другата част от категориите са насочени към това да отличат отделни проекти. Търсим най-добрият HR проект на голяма и респективно на малка компания, имаме и категория, насочена към една приоритетна за асоциацията тема – връзката на бизнеса с образованието. Търсим проекта, успял по категоричен начин да интегрира образованието в бизнеса.
    През тази година имаме и една нова категория. Тя е насочена към успешните примери и проекти в сферата на консултантската HR дейност. Категорията отличава най-добрия консултантски проект/инструмент на годината. В нея могат да кандидатстват както физически лица, така и компании. 

    Кой може да се включи в конкурса и какви са условията? Само членове на асоциацията ли могат да участват?
    Да. Конкурсът е отворен само за членове на асоциацията. Други формални входящи изисквания няма. Оттам нататък е важно кандидатурата да е достатъчно добре аргументирана и да може да отговори на високите критерии на журито.

    В конкурса традиционно участват големи, разпознаваеми компании. Тази година очаквате ли нови компании, които досега не са участвали в конкурса?
    При всяко издание на конкурса ние целим участието на повече, различни като профил, като сфера на дейност компании. Вярваме, че това би повлияло положително върху целия облик на конкурса. Това, което направихме тази година, е да обявим отрано пълната информация за конкурса на всички членове, да им дадем достатъчно време, преди да започне самият конкурс, в което те да се запознаят с регламента, с критериите, с категориите, да задават въпроси, да дават предложения. Ние се опитваме да правим всичко, което зависи от нас, за да създадем един обективен и престижен конкурс, но крайното решение за участие, разбира се, си остава на самите компании.

    Как се оценяват проектите в конкурса на БАУХ и по какъв начин журито избягва субективността, тъй като в конкурси, в които няма конкретни измерители, участниците винаги имат опасения доколко победителите ще бъдат избрани обективно?
    Действително, оценката на HR практики не може да бъде сведена до ограничен брой точни и конкретни измерители. Но все пак има показатели, по които кандидатите в дадена категория да бъдат съпоставени. Тази година за всяка от категориите са разработени и описани определени измерите, по които журито ще се води в оценката си. Тези измерители са обявени предварително и всички кандидати са запознати с тях. Ясно е, че когато дадена преценка се прави от хора, субективен елемент винаги ще има. Но за да ограничим максимално неговия ефект върху крайните резултати, сформирахме жури от немалък брой професионалисти с различен профил – за да гарантираме, че при оценката на кандидатурите ще се случва в условията на аргументирана дискусия с различни гледни точки.

    БАУХ винаги търси обратна връзка от своите членове. Какво гилдията цени най-вече в HR наградите? 
    Нашите членове оценяват възможността да се съизмерват с най-добрите в гилдията. Разбира се, в зависимост от коя страна си – на победител, участник, жури, наблюдател - имаш различни ползи. 

    Кои са основните критики към конкурса и взети ли са те предвид в организацията тази година? 
    Разбира се, въпросът с обективността винаги стои на дневен ред в коментарите, които получаваме. Тази година с помощта на работна група от хора, активно участващи в предходните издания на конкурса, разработихме описания и измерители по всички категории. Отделно от това събрахме жури, в чиято структура включихме професионалисти с различен опит и най-вече способни да дадат оценка на HR постиженията от различна гледна точка. Често сме получавали запитване защо не-HRи оценяват HR проекти и постижения. Нашият отговор е: защото HR функцията не е изолирана от всички останали. HR професионалистите не работят изолирано от колегите си в другите отдели на компаниите. И за това, колко успешни са дадени HR практики, трябва да се съди не само по мнението на HR професионалисти, но и по това на мениджъри на други функции, върху които те влияят, по мнението на CEO-то. Или с други думи, прилагаме в оценката на кандидатурите една HR практика – за 360-градусовата обратна връзка.
    Чест коментар е и това, че конкурсът сравнява несравними проекти, че няма как практиките на големите компании, да се сравняват с тези на малките. Тази година взехме под внимание тази основателна критика и обособихме отделни категории за HR проекти в различни по големина компании.
    Разбира се, критики винаги ще има и ние се стремим да извличаме конструктивните елементи от тях и по този начин да подобряваме регламента на конкурса.

    Според Вас какви позитиви носи участието в конкурса, дори и ако компанията не бъде отличена сред победителите?
    Хубаво е една компания да вярва в своите HR успехи, да е убедена в качеството, иновативността, ефективността на HR проектите си. Но ако това наистина е така, то най-голямото признание за нея би било това на останалите HR професионалисти – онези експерти, които със своя опит, познания и име биха признали тези постижения. Допускайки ви във финалните етапи на конкурса, БАУХ застава с имиджа си на гарант за качество и институция зад HR успехите на вашата компания.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 минути
    Проучване: 1/3 от финансовите директори в ЦИЕ тестват решения с GenAI
    Намирането на служители с правилните компетентности е най-голямото предизвикателство при въвеждането на AI, показва анкета на Deloitte
    преди 26 минути
    UBS продава активи на Credit Suisse на стойност $8 млрд.
    Сделката с Apollo е стартирала преди поглъщането на Credit Suisse от UBS
    преди 2 часа
    Очаква се пазарът на смартфони да се възстанови през 2024 г.
    Най-голям ръст се очаква в премиум сегмента, показват данни на Counterpoint Research
    преди 4 часа
    38 млрд. долара достигат загубите от финансови измами през 2023
    БОРИКА стартира инициатива за превенция на финансови измами
    преди 4 часа
    Започва поетапно изключване на отоплението за град София
    Изключването на топлоподаването стартира на 31 март