Вижте какъв подход при подбор на лидери прилага ръководител на голяма американска компания
Когато наема хора на лидерски позиции, едно от най-големите предизвикателства пред един HR мениджър, е да прецени нивото на емоционална интелигентност. Под емоционална интелигентност се разбира способността да възприемаш, контролираш и оценяваш емоции – своите и на заобикалящите те хора. Все качества от ключово значеине за успеха на един лидер. Ето защо специалистите по подбор използват различни въпроси, с които се опитват да добият представа за емоционална интелигентност на кандидата, особено ако става въпрос за лидерска позиция.
Най-често задаваният въпрос е „Работите ли добре в екип?“. Според Джим Айрис, управляващ директор на американската компания Amway, има по-добър начин, с който може да се измери емоционалната интелигентност на хората, които компанията наема на лидерски позиции, пише Business Insider. Вместо този въпрос, той иска от кандидатите да изброят хората в екипа си. Тогава Айрис си избира едно име и моли кандидата да му разкаже нещо повече за стила на работа на този човек, силните и слабите му страни, личен живот и т.н. Ако кандидатът не може да сподели нищо конкретно, то това е лошо знак, казва Джим Аайрис.
„Може да звучи странно – обяснява той – но ако си лидер и се интересуваш от хората в екипа си, то това е добър индикатор за високо ниво на емоционална интелигентност“. Според него за един лидер е най-важно да познава хората си и да работи добре в екип. Професионалните умения са важни, но за да бъдеш успешен лидер, не можеш да разчиташ само на тях, казва той.