петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7906 прочитания

    Какво мотивира една компания и хората в нея да правят добро?

    Вижте какво споделят от TELUS International Europe, където за четвърта поредна година организират „Ден на подкрепа“
    16 август 2016, 09:56 a+ a- a

    Деси Рангелова, мениджър КСО на TELUS

    За четвърта поредна година в България ще се проведе благотворителната инициатива „Ден на подкрепа“. Проектът е част от ежегодната международна доброволческа кампания на TELUS International. В нея традиционно участват стотици служители на компанията от офисите в София и Пловдив, които безвъзмездно отдават времето и труда си. От старта на инициативата в България през 2013 до момента около 2 000 доброволци са дарили над 15 000 часа доброволен труд, подкрепен с инвестиция от 180 000 лв., отделени от бюджета на компанията. До момента благодарение на инициативата изцяло ремонтирани са училището за деца с нарушено зрение „Луи Брайл“ в София, както и Комплексът за социални услуги за деца и семейства в Пловдив. 

    Какво ще се случи тази година и как това влияе на служителите в компанията, разказва Деси Рангелова, мениджър КСО на TELUS. А какво мотивира хората да се включат – попитахме Иванка Колева, старши тийм лидер в TELUS и един от доброволците тази година. 

    Какво е „Ден на подкрепа“е каква е целта му?

    Какво представлява инициативата „Ден на подкрепа“? 
    „Денят на подкрепа“ се провежда навсякъде, където TELUS International има офиси по света. Ние сме много щастливи за четвърта поредна година да празнуваме този празник, както ние го наричаме вътрешно. За пръв път го организирахме през 2013 в училище „Луй Брайл“ и след това 2 години подред посвещавахме деня на подкрепа на това на училище. И с гордост можем да кажем, че успяхме да осъществим всичко, което бяхме планирали, за да помогнем на училището.

    Каква е целта на инициативата?
    TELUS International е обявена за една от най-филантропичните организации в света. „TELUS Ден на подкрепа“ е една от многото инициативи и инструменти, с които компанията се опитва да помага на обществата, където има офиси. Целта на тази инициатива е да даваме там, където живеем. Да реализираме философията на компанията и да канализираме желанието на нашите хиляди служители да помагат за решаването на наболял обществен проблем. 

    За каузата тази година

    Каква кауза ще подкрепи тази година компанията? 
    Тази година имаме обща цел в София и в Пловдив да подкрепим децата с увреден слух в България. Вече проведохме „Деня на подкрепа“ в Пловдив през май – беше едно невероятно и сърдечно събитие. На 10 септември предстои да организираме  „TELUS Ден на подкрепа“ и в София – в училището „Проф. Д-р Дечо Денев“. 

    140 хиляди лева е бюджетът на компанията за „Деня на подкрепа“ тази година, а специално за София – бюджетът е 100 хиляди лева. Разбира се, парите са важни за осигуряване на нужните ресурси и материалите, но преди всичко са важни самите доброволци. 

    Колко са доброволците и какво ще правят?

    Колко човека се очаква да се включат?
    Очакваме около 650 човека от компанията да се включат. Тази година сме се концентрирали върху общежитията. Четири от тях сме си поставили за цел да ремонтираме изцяло. Вече работи строителна компания за подготовката на площадката за самия „Ден на подкрепа“. Ще има основен ремонт на общежитията – шпакловане на коридорите, спалните на децата, игротеките; подмяна на подови настилки, врати, осветление и т.н. В самия ден нашите служители, които не са строителни специалисти, с много желание ще посветят деня на боядисване и преобразуване на стаите. 

    За отношението на служителите към доброволчеството

    Как хората в компанията приемат каузата?
    Ние все по-често в компанията коментираме, че да – това е  „TELUS Денят на подкрепа“, но всъщност това е „Денят на подкрепа“ на служителите на TELUS. Защото самата логистика и бюджетът за осъществяването на инициативата идват от компанията, но тя няма да бъде това, което е, без служителите. И всъщност това я прави уникална. Много компании инвестират в социални каузи, но при нас по-специалното и по-важното е, че имаме толкова много желаещи да се включат и чакат с нетърпение следващия „Ден на подкрепа“. Много от тях се включват и в двата дни – хора от София пътуват до Пловдив, и обратно. Самата инициатива организираме на смени, но много хора остават през целия ден, макар и да са разпределени в 4-часова смяна. За нас от значение е и фактът, че потенциални служители кандидатстват за работа и основното нещо, с което свързват компанията, е „Денят на подкрепа“. А това за нас говори много. 

    За доброволчеството като добър пример за хората и компаниите 

    Как доброволчеството се отразява на ангажираността на служителите? 
    „TELUS Ден на подкрепа“ е един ден, но зад него стои целогодишна работа. След самия ден служители сами инициират допълнителни инициативи в помощ на мястото, където се е състоял. Това за нас също е показателно, че те са изключително ангажирани и споделят каузата, която компанията е избрала. И освен това ние приемаме с голяма доза отговорност и факта, че даваме един добър пример и на останалия бизнес в България. И дано да се случват повече подобни инициативи. Обществото има нужда от добротата на хората и дано с общи усилия нуждата да става все по-малка. 

    Иванка Колева, старши тийм лидер в TELUS, за личния избор да сториш добро

    За мотивацията да сториш добро – Ива Колева, доброволец 

    Аз съм част от TELUS International Europe от септември миналата година. Това означава, че пропуснах предходния „TELUS Ден на подкрепа“ и цяла година чакам, за да дойде новата дата. Мотивирана съм от факта, че в един ден можем да променим нещо не просто физически, а да променим нагласата. Нагласата на колегите си, на хората около нас. Да покажем, че бизнесът може да участва в обществения живот. Основната ми мотивация обаче е да видя радостта в лицата на хората, на които сме помогнали. 

    Моят живот е изтъкан от доброволчество и благотворителност. Това беше и поводът, по който се запознах с TELUS и затова бях още по-щастлива, когато станах част от екипа на компанията. Когато виждаш как хората грейват, когато правиш нещо за тях, те ти дават много повече. Ти даваш едно, а отсреща получаваш много повече. Не е просто физическата подкрепа. Ще покажем, че сме част от едно общество и всеки може да се включи. Доброто настроение, което се създава в такива събития е много заразно, и аз съм убедена, че ще има много положителна енергия. А кой няма нужда от положителна енергия? 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 14 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 1 ден
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 1 ден
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 1 ден
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 2 дни
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство