петък, 23 юни 2017  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    48109 прочитания

    Кога и как да напуснем зоната си на комфорт?

    „Ако си мислиш, че приключенията са опасни, пробвай рутината. Тя е смъртоносна.” - Паулу Коелю
    11 януари 2017, 11:57 a+ a- a

    Всички сме чували, че ако искаме да успяваме и напредваме в живота, трябва да напускаме зоната си на комфорт. Но как да разберем кога наистина е дошъл моментът? Ето какви са признаците за това:

    1. Не се чувстваме щастливи и не знаем защо. 

    2. Непрекъснато се самообвиняваме и не осъзнаваме колко способни и добри сме. 

    3. Чувстваме се отегчени и в застой. Не виждаме никакво развитие или шанс за развитие на хоризонта. 

    4. Не си спомняме последния път, когато сме опитали нещо ново.  

    5. Рядко завързваме разговор с непознат или се запознаваме с нови хора. 

    6. Казваме „не“ на всяко ново или необичайно нещо, което ни се предлага в живота. 

    7. Често отлагаме и имаме склонност да преследвате съвършенство, преди да позволим на нещата да се случат. Но перфектността не съществува... 

    8. Непрекъснато използваме думите „ако“ и „когато“. 

    Как да напуснем зоната си на комфорт?

    И с малки промени всеки ден можем да се предизвикваме, да пробваме нови неща, да променяме посоката и внасяме повече разнообразие в живота си. Вижте няколко интересни предизвикателства, които предлагат от The Positivityblog: 

    1. Хапнете нещо различно и необичайно. Например заменете месото с риба. 

    2. Усмихвайте се повече – на всички. На колегите в офиса, в супермаркета, в метрото...И наблюдавайте какво се случва.

    3. Сгответе нещо ново. Всяка седмица пробвайте нова рецепта.

    4. Пуснете си различна музика. Всеки месец прибавяйте по още един стил музика към вашата плейлиста.

    5. Наслаждавайте се на тишината. Толкова сме свикнали с шума в ежедневието, че сме спрели да ценим тишината и спокойствието. Осигурявайте си ги, когато трябва да свършите най-важните неща.

    6. Прочетете нещо различно. Никога не се знае какво може да ви даде една по-различна от „вашия вкус“ книга.  

    7. Избирайте си ден за „доброта“. Вместо редовно да съдите, критикувате, иронизирате и недоволствате, опитайте се поне за ден да бъдете мили и добри с всички хора около вас, включително и със самия себе си.

    8. Наслаждавайте се на всичко. Има толкова много простички неща, които могат да ни усмихнат и донесат радост в ежедневието – слънцето, цветята, шоколада, снегът... Не забравяйте да се радвате на малките радости в живота. 

    9. Не гледайте едни и същи филми. Ако например обичате трилърите, изгледайте една романтична комедия. Това зарежда с нови идеи и чувства. 

    10. Бъдете офлайн в поне един ден от седмицата. Няма по-релаксираща и зареждаща мини почивка от тази.

    11. Пропуснете новините за ден. Опитайте се поне един ден да пропуснете новинарските емисии. И вижте как ще ви се отрази. 

    12. Оставете мила бележка на любим човек (партньор, роднина, приятел). Може да я оставите на хладилника, на вратата, в обувките му, в книгата, която чете... Ще го усмихнете и ще го накарате да се почуства щастлив и обичан по един неочакван и необикновен начин. 

    13. Изберете различен път – към работата, фитнеса, приятел. Действа вдъхновяващо.

    14. Разхождайте се или карайте колело. Свежия въздух и движението навън зарежда и обновява.

    15. Не го мислете. Ако нещо непрекъснато ви тревожи, опитайте се поне за ден да не го мислите. Опитайте се да го пропъдите от ума си поне за ден. След ден може да се окаже, че това въобще не е проблем. 

    16. По-добре навън, отколкото пред телевизора. Излизайте редовно на кафе, театър, кино с приятели. Ще се почувствата по-добре, отколкото ако стоите вкъщи пред телевизора. 

    17. Седнете на различно място. Ако например си имате любимо място на масата за хранене, изберете друго. Дори и нещо толкова малко може да ви даде нова перспектива. 

    18. Изхвърлете всички неща, които не използвате повече от година. Всички трупаме ненужни вещи в офиса и в дома. Освобождаването от тях, действа освобождаващо и на нас самите. 

    Нагоре
       
    Отпечатай
    Коментари ()
     



    преди 6 часа
    17 нови професии ще се изучават в дуална форма от следващата учебна година
    Сред новите възможности ще бъде професията „Приложен програмист“
    преди 8 часа
    Прогнозират недостиг от 756 хил. ИТ специалисти в ЕС до 2020
    Европа се надява да привлече повече от най-добрите и най-умните в света чрез т.нар. "Синя карта"
    преди 10 часа
    Сигурност и работни места сред приоритетите ни за Председателството на ЕС
    България ще поеме Председателството на 1 януари 2018
    преди 13 часа
    Тереза Мей: Няма да гоним европейците от Великобритания
    Британският премиер обеща да гарантира правата на гражданите на ЕС на Острова