четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    35855 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Бисерка Янева, Kaufland България

    Какъв въпрос обича да задава тя на кандидатите и какво цели с него?
    13 февруари 2017, 10:53 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.

    Вижте какво отговори Бисерка Янева, началник направление „Човешки ресурси“, Кауфланд България ЕООД енд Ко КД: 

    „В Kaufland България се стремим да подхождаме индивидуално към всеки кандидат според неговите реакции по време на интервюто. За да стигнеш до човека срещу теб, до неговите очаквания от желаната позиция, професионални и социални знания и умения, до точните „бутони“, които го мотивират, се налага да се преодоляват стресът от интервюто, предварително подготвените „правилни“ отговори, капаните на комуникацията. В тази връзка е трудно да се ползват предварително подготвени въпроси. Винаги обаче, след като съм предразположила човека срещу мен към отворен диалог, задавам въпроса:

    Какво от досегашния Ви професионален/житейски опит би Ви помогнало да се справите с предизвикателствата на новата позиция?

    Информацията, която извличам от отговорите, е двояка – от една страна, дава възможност за оценка дали кандидатът правилно разбира задълженията и отговорностите на позицията, за която кандидатства, необходими ли са му допълнителни разяснения. Изграждането на правилна представа за позицията още по време на интервюто е от изключително значение за процеса по подбор, както и за успешната реализация на вече избрания кандидат в нашата организация. От друга страна, сравнявайки досегашния си опит – постижения, квалификация, професионални интереси и мотиватори, с бъдещата работа при нас, кандидатът има възможност да представи себе си в оптимална светлина, да изтъкне какво би могъл да даде на организацията, какви биха били дългосрочните му цели на новата позиция, какво „въоръжение“ е натрупал от предишния си опит, търсейки при нас нови предизвикателства.

    Въпросът работи и при кандидати в началото на трудовия си път – докато получат необходимото за длъжността образование те са натрупали житейски опит, имали са своите постижения и разочарования, победи и признание. Начинът, по който оценяват придобитото от тях до момента, както и какво от този опит би им помогнало в бъдещата работа, дава ценна информация на интервюиращия дали кандидатът е „на правилното място“ и „правилният“ за позицията служител.“   

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 4 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 8 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 9 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 10 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам