четвъртък, 21 септември 2017  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    20193 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Бисерка Янева, Kaufland България

    Какъв въпрос обича да задава тя на кандидатите и какво цели с него?
    13 февруари 2017, 10:53 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.

    Вижте какво отговори Бисерка Янева, началник направление „Човешки ресурси“, Кауфланд България ЕООД енд Ко КД:

    „В Kaufland България се стремим да подхождаме индивидуално към всеки кандидат според неговите реакции по време на интервюто. За да стигнеш до човека срещу теб, до неговите очаквания от желаната позиция, професионални и социални знания и умения, до точните „бутони“, които го мотивират, се налага да се преодоляват стресът от интервюто, предварително подготвените „правилни“ отговори, капаните на комуникацията. В тази връзка е трудно да се ползват предварително подготвени въпроси. Винаги обаче, след като съм предразположила човека срещу мен към отворен диалог, задавам въпроса:

    Какво от досегашния Ви професионален/житейски опит би Ви помогнало да се справите с предизвикателствата на новата позиция?

    Информацията, която извличам от отговорите, е двояка – от една страна, дава възможност за оценка дали кандидатът правилно разбира задълженията и отговорностите на позицията, за която кандидатства, необходими ли са му допълнителни разяснения. Изграждането на правилна представа за позицията още по време на интервюто е от изключително значение за процеса по подбор, както и за успешната реализация на вече избрания кандидат в нашата организация. От друга страна, сравнявайки досегашния си опит – постижения, квалификация, професионални интереси и мотиватори, с бъдещата работа при нас, кандидатът има възможност да представи себе си в оптимална светлина, да изтъкне какво би могъл да даде на организацията, какви биха били дългосрочните му цели на новата позиция, какво „въоръжение“ е натрупал от предишния си опит, търсейки при нас нови предизвикателства.

    Въпросът работи и при кандидати в началото на трудовия си път – докато получат необходимото за длъжността образование те са натрупали житейски опит, имали са своите постижения и разочарования, победи и признание. Начинът, по който оценяват придобитото от тях до момента, както и какво от този опит би им помогнало в бъдещата работа, дава ценна информация на интервюиращия дали кандидатът е „на правилното място“ и „правилният“ за позицията служител.“

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     

    преди 6 часа
    Електромобилът на Porsche ще се появи на пазара през 2019
    Mission E ще се предлага на цена, сходна с тази на Panamera
    преди 7 часа
    ЕБВР ще подпомага българските банки да се справят с "лошите" заеми
    Към днешна дата финансовата институция е инвестирала над 3,6 милиарда евро в страната
    преди 10 часа
    Стартира регистрацията за инициативата „Мениджър за един ден”
    JA България приканва повече компании да отворят вратите си за младите хора
    преди 11 часа
    Мобилтел ще се ребрандира
    Промяната е част от стратегията на Telekom Austria за изграждане на единен бранд