четвъртък, 21 септември 2017  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    26644 прочитания

    Кои са най-добрите хобита за освобождаване от тревогите?

    Вижте какво препоръчва американски терапевт и експерт по преодоляване на безпокойството
    17 февруари 2017, 11:47 a+ a- a

    Няма ваксина срещу тревогите и всеки от нас е бил в плен на безпокойството. Колкото и хубав да е животът ни, никога не знаем какво ще ни поднесе утре, с какви проблеми и тревоги ще се сблъскаме. И колко стрес ще донесе това в дните ни. Ако не намерим начин да излезем, този капан може да се окаже коварен и да ни залости за дълъг период от време. Има хора, които изживяват така целия си живот – в страх, тревоги и непрекъснати грижи. Хобитата могат да се окажат отлично лекарство в такива моменти. А някои от тях са особено ефективни. В статия за Bustle Бари Сюскинд, семеен терапевт и експерт по преодоляване на тревогите, разкрива кои са хобитата, които премахват грижите и безпокойството.

    1. Рисуване и водене на дневник. Събуждането на твореца в нас има незабавен успокояващ ефект, твърди Сюскинд. Независимо колко креативни се чувстваме, рисуването, оцветяването и писането, особено в комбинация с чаша вино и хубава музика, винаги действат.

    2. Четене на завладяваща книга или гледане на забавно ТВ шоу. Според Сюскинд един от най-добрите начини да забравим за своите тревоги е като обърнем фокуса си към тревогите на другите – независимо дали те са реални или въображаеми. „Да се изгубим“ в историите на другите хора може би е един от най-лесните и бързи начини да се освободим от собствените си тревоги.

    3. Занимания на открито. „Времето, прекарано сред природата, винаги ме избявя от тревогите, защото съчетава движение с излагане на слънце“, казва Сюскинд. Свежият въздух и слънчевите лъчи са доказани „стимуланти“ за добро настроение. Независимо дали ще се разходим, караме колело или просто ще наблюдаваме птиците, хобитата на открито са супер бърз и ефективен начин да забравим за тревогите и да се заредим с добро настроение.

    4. Практикуване на осъзнатост. Голяма част от управлението на безпокойството се отнася до умението ни да подредим хаоса в собствената си глава. А практиките по осъзнатост ни помагат да се справим с това. Хобита, които ни помагат да сме присъствени в настоящето (като йога, медитация и дори разходка), са ефективен начин да намалим темпото и да се избавим от нежелани мисли.

    5. Физически упражнения. За никой не е тайна, че упражненията ни освобождават от капана на негативните мисли и тревоги. Ако обичате физическото натоварване и потенето във фитнеса, то това е отличен лек срещу тревогите. Но ако се измъчвате само при мисълта за това, съветва Сюскинд, може да помислите за активност, която харесвате и ви носи удоволствие, като например танци или бойни изкуства.

    6. Самоусъвършенстване. Помислете за клас, в който може да усъвършенствате някакво свое умение. Независимо дали ще се запишете на курс по готварство, на чужд език или за пилотски лиценз, отделянето на повече време за развитие и самоусъвършенстване, ще ви накара бързо да забравите за тревогите, казва Сюскинд.

    Нагоре
    Отпечатай
     

    преди 6 часа
    Електромобилът на Porsche ще се появи на пазара през 2019
    Mission E ще се предлага на цена, сходна с тази на Panamera
    преди 7 часа
    ЕБВР ще подпомага българските банки да се справят с "лошите" заеми
    Към днешна дата финансовата институция е инвестирала над 3,6 милиарда евро в страната
    преди 10 часа
    Стартира регистрацията за инициативата „Мениджър за един ден”
    JA България приканва повече компании да отворят вратите си за младите хора
    преди 11 часа
    Мобилтел ще се ребрандира
    Промяната е част от стратегията на Telekom Austria за изграждане на единен бранд