петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8000 прочитания

    Ако искате да сте успешни, грижете се за служителите си

    Виктор Косконел, изпълнителен директор на „Содексо България“, пред Economy.bg
    05 октомври 2017, 14:45 a+ a- a

     



    Повече от половината българи (51%) никога не са участвали във физически активности. Около 49% от населението на ЕС практикува спорт рядко или никога. Това показа скорошно проучване на Евробарометър. Данните са особено тревожни, тъй като липсата на физическа активност има значително влияние не само върху здравето на отделния човек, но води и до значителни директни и индиректни социални и икономически загуби за държавите от ЕС под формата на разходи за здравеопазване, намалена продуктивност и работоспособност. Отделянето на поне 30 минути на ден за любимия спорт, независимо дали сме вкъщи или на работа, може да бъде изключително полезно за здравето, отбелязват от „Содексо България“, дъщерно дружество на френската Sodexo. По повод Европейската седмица на спорта компанията стартира инициатива под мотото All You Need To Be Fit.
    „Чрез инициативата искаме да покажем на хората, че могат да бъдат активни, независимо къде се намират, да бъдат мотивирани и ангажирани в повече и различни физически активности“, коментира Виктор Косконел, изпълнителен директор на „Содексо България“.
    Два часа и половина физическа активност с умерен интензитет на седмица е минимумът, който Световната здравна организация (СЗО) препоръчва за възрастни над 18 години. „Уверени сме, че колкото по-активни са българите, толкова по-добър ще бъде цялостният социален и икономически статус на страната. В допълнение към подобряването на физическото здраве, спортът е фактор в превенцията на редица заболявания, намалява стреса, подобрява душевното здраве и социалния живот“, допълва Косконел.
    Компанията предлага карта за спорт Sport Pass, която срещу определена сума (картата се закупува от работодателя) месечно дава достъп на служителите до множество спортни обекти в цялата страна, където могат да се практикуват различни видове физически активности.

    Как компаниите днес могат да повишат ангажираността на служителите си, защо е важно да стимулират физическата им активност, какъв е потенциалът и какви са предизвикателствата на пазара на предплатени спортни услуги – Виктор Косконел, изпълнителен директор на „Содексо България“, пред Economy.bg

    Как компаниите днес могат да повишат ангажираността на служителите си?

    Виктор, кои са новите фактори, които влияят на ангажираността на служителите на работното място, и как компаниите трябва да отговорят на тези нови тенденции?
    Виждаме два различни типа мотивиращи фактори: първият е свързан с финансовото възнаграждение и той е повече като отговор на базисни нужди. Другият тип е свързан с различни придобивки за себереализация и самоусъвършенстване.
    Наше проучване показа, че 9 от 10 души в България искат да получат социална придобивка за спорта. Хората тук имат силно желание за бонус, който да им позволи да водят по-здравословен живот. Такава е и философията на Sodexo. Предоставяме услуги, подобряващи качеството на живот на служителите на нашите клиенти.

    Каква препоръка бихте дали на компаниите, които искат да повишат ангажираността на Милениум поколението?
    Виждаме, че Милениум поколението, и не само то, държи много да има свобода на избора. Хората вече не искат да се чувстват впримчени към едногодишен абонамент за един единствен клуб, който не може да бъде променен. Вместо това Милениум поколението предпочита продукт или услуга, който му позволява да избира от голямо разнообразие от активности и в много повече локации, отколкото досега. Това изглежда, че допада много повече на служителите. Такава е и идеята на спортната карта, защото тя позволява достъп до 500-600 обекта и над 300 активности, които не са свързани само с фитнес или спорт. Хората, които спортуват професионално, посещават така или иначе тези клубове и нямат нужда от такава придобивка. Картата по-скоро е насочена към хора, които преди не са посещавали спортни клубове или не са били така активни.

    Какво друго бихте препоръчали на компаниите, които се опитват да задържат най-добрите си таланти?
    Ако търсите начини да подобрите благосъстоянието на служителите си, първо трябва да сте готови да ги чуете. Освен това да сте наясно с актуалните тенденции в тази постоянно променяща се работна среда и да можете да се адаптирате бързо. Няма една рецепта за всички нужди.
    Да, в бизнеса става дума за пари, но ако искате да постигнете успех, трябва да се грижите за хората си. Така че в крайна сметка служителите са тези, които имат значение.

    Българите и спортът: втори шанс за любов

    Скорошно проучване показа, че над половината българи никога не са спортували. Каква е според Вас причината за тази негативна тенденция?
    За мен това беше малко изненадващо. Вероятно съм имал различна представа за България, защото съм тук отскоро. Все още не познавам много страната извън големите градове. Смятам, че тази тенденция е видима и в други държави и България не е изключение. Според мен това се дължи на културата, образованието, на икономическото развитие и на какво ниво на известната пирамида на Маслоу се намират хората в този конкретен момент.
    Това, което показват тези проучвания, е силното желание на българите да имат по-добър живот чрез повече спорт. Ако погледнете към по-добре развитите градове в България, ще видите, че там това вече се случва.
    Sodexo би могъл да съдейства за това българите да бъдат по-добре информирани относно ползите от активния живот. Не е задължително хората да станат пристрастени към спорта. Те просто могат да се насладят на няколко дни физическа активност всеки месец, което ще се отрази добре на здравето им.
    Например един ден можете да тичате, на следващия да карате колело, ако сте уморени на третия ден, можете да се възползвате от масаж в офиса, а през уикенда можете да играете бадминтон с приятели.
    За хората, които досега не са водили много активен живот поради липса на пари, на време или нещо друго, ние направихме практикуването на спорт или друг тип активност за здраве толкова достъпно, че те вече трудно ще намерят извинение да не започнат да го правят.
    Не е случайно, че скандинавските страни са така добре развити икономически. Хората там са едни от най-активните по отношение на здравословен живот и спорт.

    Какъв е потенциалът и какви са предизвикателствата на пазара на предплатени спортни услуги?

    Как оценявате пазара на предплатени спортни услуги в България?
    Мисля, че тук има голям потенциал. Оценката ми е на база на желанието на хората и на възможностите на пазара за изграждане на такава услуга. За по-малко от две години вече имаме около 15 хил. потребители. През лятото те бяха над 11 хил., което е много добър резултат, защото не сме прекалено агресивни на пазара, опитвайки се да наложим този продукт.
    Ако направим сравнение с Румъния, където предлагаме различен продукт, но базиран на същия модел, там имаме около 22 хил. потребители. В България според мен продуктът е много по-добър, защото включва много повече активности и клубове в сравнение с повечето страни, които познавам.
    Трябва да се отчита устойчивостта на бизнес модела и изграждането на добро сътрудничество с нашите клубове партньори. Ако подходим твърде агресивно, рискуваме да превърнем този продукт в някакъв тип „Дядо Коледа“, защото няма как той да бъде много евтин и едновременно all inclusive, и да трае дълго.
    Освен това трябва да бъдем много внимателни с нашите партньори, защото вече имаме опит от бизнеса ни с ваучери. Искаме да подкрепим партньорите ни да развият бизнеса си, като постигнат допълнителни обеми, без да ги правим зависими от нас. Защото накрая това може да се обърне срещу цялата система.

    Какви са предизвикателствата на този пазар?
    Основното предизвикателство е да поддържаме този модел устойчив и без рискове, за да може той да е дългосрочен и служителите да могат да се възползват от него. Друго предизвикателство е да се помогне на бизнеса наистина да възприеме този продукт като бонус, така че компаниите да играят активна роля в предоставянето му като придобивка.

    Кои компании са по-активни в стимулирането на физическата активност на сулжителите си?

    Кои сектори са най-активни в предлагането на този бонус?
    Най-активни са FMCG (бързооборотни стоки), ИТ и фармацевтичната индустрии. Компаниите от тези сектори са с най-силен интерес. Имаме обаче потребителите от всички сектори, защото предлагаме също програми за семейства и приятели.

    Чужди или местни компании предоставят по-често този бонус на служителите си?
    Не бих казал, че има голяма разлика между чужди и местни компании. Това, което знаем от статистиката, е, че при чуждите компании вероятно в резултат на вътрешната им култура или опита им от други страни, с мерките, които взимат, те постигат по-високо ниво на ангажираност на служителите. Според данните те имат 66% ниво на ангажираност. Това е с 6% повече в сравнение с местните компании. Но пък при българските компании служителите твърдят, че имат по-добър баланс работа – личен живот.

    Как виждате бъдещето на този пазар в България?
    Мисля, че перспективите за бъдещето в България са едни от най-добрите в региона. По всичко личи, че служителите и компаниите възприемат много добре идеята. Може би фирмите трябва да направят още малко усилия, но потребителите са наистина доволни. Sodexo е тук да прави дългосрочен бизнес, така че гледаме напред, като се опитваме да разберем какво може да подобрим и какво ново да предложим. Виждаме само положително развитие пред нас в България.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 47 минути
    IWG продължава да разширява присъствието си у нас
    Доставчикът на гъвкави работни пространства откри няколко нови локации в Пловдив
    преди 1 час
    БДЖ и Deutsche Bahn договориха доставка на 76 модернизирани вагона
    Първите 19 идват в средата на април, а до началото на лятото всички вагони ще бъдат включени в състава на БДЖ
    преди 2 часа
    БСК: От 2030 най-малко 30% от пластмасовите опаковки ще трябва да се рециклират
    Системи за връщане на бутилки и кенчета предвиждат регулации на ЕП
    преди 2 часа
    Mazda и Panasonic сключиха споразумение за доставка на батерии
    Panasonic Energy произвежда батерии и за Tesla
    преди 3 часа
    UBS продава активи на Credit Suisse на стойност $8 млрд.
    Сделката с Apollo е стартирала преди поглъщането на Credit Suisse от UBS