събота, 23 юни 2018  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6228 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Диляна Домусчиева, Bosch Software Innovations

    Какъв въпрос обича да задава тя на кандидатите и какво цели с него?
    08 ноември 2017, 09:58 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти и мениджъри във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.

    Вижте какво отговори Диляна Домусчиева, HR бизнес партньор в IoT компанията Bosch Software Innovations: 

    „Нямам любим въпрос и не обичам да задавам еднакъв набор от въпроси на всички кандидати. 

    За мен като ЧР е важно с кандидатa първо да се говори за техническите му умения, релевантни за конкретната позиция. Това е първата стъпка, водена от техническите експерти. 

    След това ЧР помага да се провери доколко нашата отворена позиция и компания отговарят на кариерните планове и качества на кандидата. Тогава говорим и доколко той/тя пасва като настройка и характер на екипа ни.

    За мен ролята на ЧР е не да „задава  въпроси“, а да фасилитира и насочва разговора, така че: 

    1) да се получи диалог т.е. да се помогне на мениджърите да добият/дадат реалистични очаквания и изчерпателна информация от/на кандидата 

    2) кандидатите да разберат повече за нашите уникални проекти, за компанията и за невероятните хората, които имаме за колеги

    Естествено че обичам да задавам нестандартни въпроси, но само когато кандидатът предразполага, за да изпъкне, за да го запомним с нещо индивидуално, а и той нас (в лицето на наемащия мениджър). Един от любимите ми въпроси в тази категория е да поговорим за хобитата и интересите на кандидата и на мениджъра, който наема. Неслучайно близо 30% (по данни от IT industry analysis) от ИТ специалистите посочват отношенията с колегите и мениджмънта като директен мотиватор в работата. Общите интереси и настройки са важни.“

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    „Софарма Трейдинг“ разширява операциите си в Сърбия
    Компанията планира да разшири националното си присъствие в Сърбия като основа за развитие в региона на Източна Европа
    преди 14 часа
    Milestone Systems ускорява иновациите и увеличава капацитета за развитие с 45%
    Част от тази инвестиция ще бъде насочена към офиса на компанията в София
    преди 18 часа
    Интерактивен технологичен център за деца и младежи отваря врати в София Тех Парк
    TechnoMagicLand е проект на българската софтуерна компания „ТехноЛогика“ и подготвя днешните деца за професиите на бъдещето
    преди 19 часа
    Столичната община стартира кампания за алтернативно предвижване в градска среда
    София е европейската столица с най-много автомобили на глава от населението, а в 70% от колите се вози само по 1 човек