петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    23928 прочитания

    Любимият въпрос на интервю за работа на Мария Новакова, „Мусала Софт”

    Какъв въпрос обича да задава тя на кандидатите и какво цели с него?
    17 май 2018, 09:51 a+ a- a

    Повечето HR мениджъри имат любим въпрос, който обичат да задават по време на интервю за работа и с който целят да научат нещо повече за кандидата извън обичайните и клиширани въпроси. Economy.bg попита HR професионалисти и мениджъри във водещи компании в България: „Кой е любимият Ви въпрос, който задавате на интервю за работа, и защо?“.

    Вижте какво отговори Мария Новакова, експерт управление на човешките ресурси в „Мусала Софт”:

    „В „Мусала Софт” гледаме на интервюто за работа като на опознавателна среща. Целта ни е хората, с които се срещаме и които кандидатстват за отворени позиции при нас, да се почувстват комфортно в процеса на разговор, за да можем да сме си максимално полезни в това те да разберат всичко, което искат да знаят за компанията, а ние от своя страна да ги опознаем по-добре като адаптираме разговора към конкретния човек. Това ни помага да преценим дали можем да отговорим адекватно на очакванията на кандидата и дали той или тя съответства на профила, който ние търсим.

    Обичаме интервюто да не протича като механичен процес на въпроси и отговори, а да бъде дискусия, която няма строго фиксирана траектория на движение, но същевременно да е достатъчно добре управлявана от нас, за да може и двете страни да се опознаят максимално добре в рамките на срещата. А това, както всички колеги, занимаващи се с подбор, знаят, никак не е лесна задача. 

    За да може човекът да се разкрие максимално добре, се стараем въпросите да не са свързани само с конкретната позиция, за която кандидатства. 

    Няма универсални въпроси, които да задаваме на всичките ни кандидати и трудно бих могла да се спра само на един въпрос, който да определя като любим. И ако все пак трябва да посоча такъв въпрос, бих попитала: „Кои са нещата, които те карат да се усмихваш?“.

    От отговора на този въпрос можем да разберем кои са нещата, които носят положителна емоция и които са стойностни за кандидата, а това е изключително ценно за нас. Практиката ни показва, че когато отговаряме на очакванията на кандидатите и създаваме приятна работна среда, когато се чувстват добре на мястото си и получават признание на усилията си, те са много по-ефективни и продуктивни.” 

    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 11 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 12 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 14 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 16 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк