събота, 20 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1672 прочитания

    За какво да внимавам, когато давам примери на интервю за работа?

    Вижте какво съветват авторите на книгата Job Interviews in English and Career Design
    16 юли 2018, 15:21 a+ a- a

    По време на интервю за работа обикновено винаги идва момент, в който се изисква от нас да споделим примери от личния си професионален живот. За какво да внимаваме, когато подготвяме и разказваме подобни примери обръщат внимание авторите на книгата Job Interviews in English and Career Design - Хр. Йовчева, А. Кънчева и Р. Ковачева. Вижте какво препоръчват те: 

    - Трябва внимателно да структурирате отговора си така, че той да подчертава каква стойност ще привнесете в компанията, за която искате да работите – винаги следва да мислите от гледна точка на работодателя и как вашите умения и ноу-хау ще обогатят организацията. Ето защо е важно да се информирате какви са ценностите, мисията и проектите на фирмата. Ако споменете за това в отговорите си, за интервюиращия ще е по-лесно да ви идентифицира като бъдещ служител.

    - Направете пауза за няколко секунди, преди да отговорите – уверете се, че примерът, който ще дадете, е точно този, който искате да споделите в дадения момент.

    - Казвайте истината – опитните специалисти човешки ресурси лесно забелязват колебанията в езика на тялото, изражението на лицето и стабилността на гласа. Те често задават редица допълнителни въпроси, за да разяснят уклончивите отговори, а дори могат да проверят вашата информация, като се свържат с референтните или бившите ви колеги.

    - Бъдете уверени (ето защо това, което казвате, трябва да е истина!) - можете да се запишете с камера, да се упражнявате с приятел или пред огледалото. Това ще ви помогне да видите маниери и елементи в езика на тялото ви, които е по-добре да потиснете по време на интервюто.

    - Не критикувайте никого – не си струва да говорите негативно за отношенията с предишния ви работодател дори да не сте се разбрали добре. Нито пък е от полза да злословите по адрес на бившите си колеги и т.н. Запазете позитивната нагласа и бъдете дипломатични. 

    -  Признайте неуспеха – не бива да се страхувате да споделите история за ваш неуспех. Важното е обаче да покажете какъв урок сте извлекли от грешките си и че имате желание да се подобрите. Работодателят би оценил амбицията, ентусиазма и готовността ви да се развивате. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 17 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 18 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 1 ден
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 1 ден
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 1 ден
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 2 дни
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство