четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8064 прочитания

    Experian планира да разшири екипа си в България

    За плановете, проектите и стратегическото значение на офиса на компанията в България споделя пред Economy.bg Стив Лейн, директор „Разработка и развитие на софтуер” в Experian Decision Analytics
    15 февруари 2013, 09:39 a+ a- a

    Стив Лейн се присъединява към Experian през юни 2007, като отговаря за софтуерните разработки в Experian Decision Analytis в глобален мащаб. Под негово директно ръководство са 8 отделни развойни центъра в цял свят.

    Той има над 25 години опит в софтуерните разработки и управлението на проекти, предимно във финансовия и банковия сектор.

    Започва кариерата си в канадската търговска банка Imperial като фронт офис консултант, след което оглавява Front Office Systems отдела в Misys. Там той отговаря за дизайна и приложението на една от първите в света PC базирани системи за управление на финансови активи. Преди да се присъедини към Experian, Стив Лейн заема позицията „Вицепрезидент по продуктовото развитие” във Fair Isaac Corporation, където отговаря за глобалните разработки на софтуерните продукти и за управлението и растежа на офшорните операции. Като част от борда на директорите в Decision Analytics Стив управлява разработката, развитието и поддръжката на водещите аналитични решения на групата, включително наскоро обявената PowerCurveTM платформа.

    Стив Лейн бе в София по повод преместването на Еxperian в нов офис. Срещнахме се с него, за да ни разкаже повече за плановете на компанията за българския пазар.

    Г-н Лейн, какви са Вашите впечатления от представянето на компанията в България и от българските специалисти?
    В България за компанията работят страхотни хора. Нивото на умения е учудващо високо. За петте години, които компанията оперира тук, имам положителни впечатления. В началото впечатленията ни бяха добри, сега пет години по-късно са още по-добри. Това е и причината да се разрастваме тук. Наскоро дори се преместихме в нов офис.

    Какви са плановете на компанията за България през тази година?
    Към момента имаме 220 служители, които работят в българския офис на компанията. Сградата, в която се нанесохме наскоро, има капацитет за общо 300 души, така че вероятно ще достигнем тази бройка служители. Това ще се случи постепенно. Вероятно през следващата година ще наемем 30-40 души и ще продължим да разширяваме екипа и за в бъдеще.

    Вижте какво сподели Стив Лейн за това как се справя Experian с недостига на IT кадри

    Хора с какъв опит и умения ще търсите?
    Търсим хора, които имат богат опит и подходящо висше образование. Има няколко типа специалисти, които търсим: разработчици на софтуер, анализатори и хора, които представят и продават нашите продукти. Ще имаме нужда от служители с разнообразни умения, но фокусът ще бъде върху IT сферата.

    Много компании в България се оплакват, че става все по-трудно да намерят IT специалисти. Това не ви ли притеснява?
    Търсим най-добрите на пазара, което е много трудно. Трябва да си внимателен при провеждането на интервюта, да подбираш добре и трябва да плащаш добре. Искаме да привлечем най-талантливите и съответно плащаме като за най-талантливите. Също така предлагаме вълнуваща възможност човек да израства кариерно в структурата на Experian. Experian е огромна компания - 17 хил. души работят за нея. Приходите на фирмата за 2011 са 4.5 млрд. долара и тя е сред първите 50 компании, определящи индекса FTSE 100 на Лондонската борса. Така че имаме необходимата финансова сила и присъствие, за да можем да предложим кариерно израстване на своите служители. В това и вярвам - трябва да предложим страхотна работна атмосфера – една от най-добрите в София, възможност за ръст в кариерата и отлична заплата.

    За последните 5 години колко от вашите служители са получили възможност да се релокират в чужбина?
    Много от хората в този офис пътуват често в Европа . Има доста възможности за пътуване и по-далече. Наскоро наш служител се премести в Сингапур. Като цяло зависи, но ние сме световна компания и със сигурност предоставяме такава възможност.

    Вижте какво сподели Стив Лейн за проектите, по които компанията работи в България

    По какви проекти работи компанията в България?
    Работим по доста на брой и при това вълнуващи проекти. Аз лично отговарям за разработването на софтуер, така че бих могъл да разкажа повече за тези проекти. Работим върху продукт, наречен Hunter, който засича финансови измами и който съвсем наскоро внедрихме в системата за сигурност на Unicredit Bulbank. Работим върху продукт, който улеснява моделирането. Друг наш проект е платформа PowerCurve, която е еднo от аналитичните софтуерни решения на Experian Decision Analytics.

    Вие отговаряте за няколко центъра за развойна дейност на Experian. По какво си приличат и по какво се различават те? Кои са плюсовете и минусите на България?
    Имаме седем различни центъра за развойна дейност по света, като всеки един се специализира в различни области и в създаването на различни продукти. Офисът в София разполага с много добре подготвени специалисти с познания по Java и .NET и с добра математическа основа. Много от нашите продукти са обвързани тясно с математическо моделиране и познанията на служителите ни тук са ни изключително полезни в тази област.

    По какво си прилича и по какво се различава офисът на Experian в България с останалите офиси на компанията?

    Когато сравнявам компанията в България с другите ни представителства, откривам много прилики. Всички работим съвместно, така че екипите тук си сътрудничат с екипи в САЩ, Великобритания, Монако, Куала Лумпур. Централната локация на този офис ни помага да поддържаме връзка със своите клиенти в Европа. От гледна точка на часовата зона месторазположението ни позволява да синхронизираме дейностите между екипите по източното крайбрежие на САЩ, както и тези на служителите ни в Куала Лумпур. Но наистина между офисите ни има много прилики, просто ни харесва да имаме няколко различни локации. За нас офисът ни тук е стратегически и тъй като сме успешни в България, искаме да се разрастваме. Тук е един от основните ни екипи, отговарящ за осигуряване на качеството, другият такъв екип е в Куала Лумпур. Екипът тук следи не само за възможните пропуски в бизнес логиката на разработения в България софтуер и дали той отговаря на предварително зададените технически изисквания, но и оценява всички продукти на компанията. Също така имаме много добър екип, занимаващ се с автоматизираното тестване на софтуер. Специалистите по осигуряване на качеството в България са много добре подготвени технически и ние оценяваме като голям успех за компанията възможността да наемем такива хора за служители.

    Смятате ли да отваряте още офиси в България или в Балканския регион?
    В България ще се концентрираме върху този офис, който предлага възможност да настаним още IT специалисти. Имаме възможност и да наемем повече площ в същата сграда, така че вярвам, че ще останем в офиса ни в сградата Megapark. Харесва ни да не разпокъсваме екипа, това улеснява сътрудничеството помежду ни и ни сплотява. От гледна точка на продажби обаче ще се развиваме. Experian си е поставила за цел да увеличи своето присъствие в световен мащаб и в Балканския регион съответно. Разработването на софтуер обаче ще си остане концентрирано в София.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на EXPERIAN BULGARIA EAD в JOBS.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 4 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 5 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 21 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 21 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 22 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място