Повече от половината от потребителите забравят основни пароли повече от веднъж седмично, сочи нови данни
Съществуващите методи за доказване на самоличността онлайн може да откажат купувачите да пазаруват от интернет страниците на търговците.
Според ново проучване сред 10 000 потребители от 17 пазара в Северна и Южна Америка, Европа, Африка и Азия, проведено от MasterCard, 53% от купувачите забравят основни пароли повече от веднъж седмично. Това им отнема повече от 10 минути да рестартират акаунтите си. В резултат повече от 1/3 от хората оставят онлайн покупката. Всеки 6-ти споделя, че това е довело до пропускане на транзакция, която зависи от времето като закупуване на билети за концерт, например. Поради това повече от половината потребители искат да видят паролите заменени от по-удобен метод, който същевременно предоставя същото ниво на защита и спокойствие.
„В наши дни хората пазаруват на всички видове устройства и очакват от технологиите да улеснят и повишат сигурността на този процес”, подчертава Аджай Бала, президент „Бизнес решения за сигурност”, MasterCard.
Вместо да се определят от това какво потребителят знае (пароли), последните разработки в сферата на сигурността разчитат на това какво потребителят има (мобилен телефон или друго умно устройство) и кой е всъщност (биометрични данни).
Следвайки тази тенденция, MasterCard представи своето решение, наречено MasterCard Identity Check. То ще проверява самоличността на картодържателя чрез пръстовите му отпечатъци, използвайки технологии, като биометрични данни и еднократни пароли, изпратени чрез кратко съобщение (SMS).