Технологиите ще индикират за намерението на автомобила да маневрира
Снимка: Nissan
Автономните автомобили вече ще могат да сменят лентата за движение все едно са управлявани от опитен водач с помощта на програмен код от Масачузетския технологичен университет (MIT). До момента компютрите разчитаха на статични информационни модели и не можеха да се обучат от заобикалящата среда или можеха да сменят ленти само ако това се налагаше за избягването на сблъсък.
Новата техника използва за основа съществуващи концепт за „буферни зони“, изчислявайки накъде са се отправили останалите участници в движението и каква е възможността автономният автомобил да избегне сблъсък с тях. Началните версии на технологията изчисляваха тези зони отрано, за да спестят време. MIT използва по-ефективен метод от математическа гледна точка, който създава нови зони в реално време, ако системата сметне, че автомобилът не е способен да се справи с маневрата по същия начин като опитен шофьор. Процесът е зависим от скоростта и може да бъде допълнително настроен да взема предвид сериозността на ситуацията.
За момента това е само проект, но Toyota и Бюрото за военни проучвания подкрепят работата по него.