Американска търговска верига тества новаторски начин на обслужване на клиентите
Мобилни роботи и умни компютри заплашват да заменят близо половината от работната сила в САЩ през следващите десетилетия. Хората, заети в търговията на дребно, са сред изложените на най-голям риск от загуба на работните си места в резултат на автоматизацията. Вече ставаме свидетели на първите иновации в тази посока, които намират приложение в практиката.
В партньорство с Lowe’s Innovation Labs, Fellow Robots и Singularity University, търговската верига за стоки за дома Orchard започна тестове на автономни роботи, за да установи как новите технологии могат да подобрят обслужването на клиентите в търговските обекти.
Четири робота OSHbot са на разположение на клиентите в магазин от веригата в Сан Хосе, Калифорния и им помагат да се ориентират по-лесно и по-бързо при избора на стоки. Те са снабдени с екран, чрез които клиентите могат да проучат и изберат желан продукт и ако е наличен в магазина, роботът ги отвежда до него. Основен това имат и вградена камера, която им позволява да сканират и идентифицират предмети. Клиентите също така могат и да разговарят с роботите - те разбират английски и испански. Вижте видео: