четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4162 прочитания

    Плаши ли ни терминологията на новите технологии?

    Проучване на Samsung Европа показва, че 40% от българите се интересуват от новите технологии, а 67% се преструват, че знаят повече за най-новите технологични термини
    27 май 2016, 15:05 a+ a- a

    Българите приемат дигиталната революция по-добре, откогато и да било. 61% от хората използват технологии много повече в сравнение с преди две години, а 16% признават, че не могат да живеят без нея. Това показва проучване на Samsung Европа, проведено във Великобритания, Австрия, Белгия, България, Германия, Дания, Финландия, Гърция, Унгария, Италия, Португалия, Холандия, Норвегия, Полша, Испания, Румъния, Швеция и Швейцария

    Почти половината от анкетираните в България се интересуват от последните иновации като облака или „Интернет на нещата“, но дори повече (67%) признават, че често се преструват, че знаят какво означава даден технологичен термин.

    Технологична терминология: обяснение на петте най-често бъркани термина
    Облакът: услуга, която работи в Интернет, вместо да запазва файлове на вашето устройство. Когато имате връзка с Интернет можете да гледате Netflix или да ползвате Gmail навсякъде.
    Стрийминг: просто слушайте музика и гледайте филми онлайн, когато е удобно за вас.
    Internet of Things („Интернет на нещата“): проста мрежа от устройства, която позволява на смартфоните, хладилниците и пералните машини да работят заедно, за да направят живота по-лесен.
    Оптично влакно: оптичните влакна са по-мощни от телефонните кабели. Те се използват за предаването на кодирана информация, чрез светлинен лъч по стъклена или пластмасова нишка. Всяко влакно е дебело само една десета от човешки косъм, но може да пренесе информация с еквивалент 25 000 телефонни обаждания.
    Емоджи: някога използвали ли сте усмивка в текстово съобщение? Емоджите произлизат от Япония и са малки изображения или анимационни герои, които се използват за изразяване на емоция или настроение.

    Почти една трета от българите (28%) са споделили, че объркващата терминология им пречи да използват пълноценно даден продукт; 59% притежават поне един технологичен продукт, който е по-напредничав, отколкото е необходимо и 13,2% чувстват, че изостават от най-новите технологии.

    Българите обичат да използват емоджи
    Докато технологичният език се развива, начинът, по който хората избират да се изразяват с помощта на изображения също се променя. Емоджите се възприемат като нов световен език, но проучването на Samsung показва, че много хора се затрудняват да разберат тяхното значение и кога трябва да ги използват. В Европа, румънците са най-малко запознати с тях – 27% са се престрували, че знаят повече за емоджите. Веднага след тях е Италия с 26%. От друга страна, в България само 1 на 20 (5%) си признава, че преувеличава познанията си, свързани с емоджите.

    Най-полезните приложения
    Проучването също разглежда приложенията, които европейците намират за най-полезни. Приложенията свързани с превод са имали най-голямо въздействие върху българите и са направили живота им по-лесен – според 72% от анкетираните. След тях се нареждат приложенията с прогноза за времето и за камерата на смартфона (по 67,7% всяко) и приложенията свързани с местоположение и карти (69,4%).

    Бързият темп на развитие на технологиите прави трудно за европейците да останат в крак с постоянно променящия се технологичен език. Докато интересът към новите технологии расте, индустрията се изправя пред растящия риск потребителите да се объркат с технологичната терминология, показва проучването на Samsung Европа.

    Данните показват, че терминологията, която се използва в съвременните технологии може да се превърне в бариера за някои потребители. В глобален аспект Samsung взема мерки, за да се справи с този проблем, включително да опрости езика, който използва и да осигури на 400 000 младежи обучение по дигитални умения. Само за България през 2015 над 560 ученици, студенти и учители са минали през различни обучения за подобряване на дигиталните умения като част от програмите на компанията за корпоративна социална отговорност. Това обясни Марина Рачева, маркетинг мениджър на Samsung България.

    За да видите инфографиката в по-голям размер, кликнете на нея
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 минути
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 58 минути
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 2 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 18 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 18 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 19 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място