Композицията е направена от френска фирма и използва горивни клетки за генерирането на електричество
Френската компания Alstom разработи водороден локомотив, който цели да замени дизеловите в райони в които няма изградена мрежа за електрически влакове. За направата на модела с горивни клетки е използван вече съществуваща композиция, наречена Lint. Сега тя е прекръстена на iLint, тъй като има водородни резервоари и горивни клетки, поместени на покрива. Литиево-йонните батерии, конверторът на енергия и електромоторите се намират под пътническия отсек.
От Alstom споделят, че за разлика от водородните автомобили, за които изграждането на инфраструктурата е по-сложно, iLint ще се движи по предварително зададен маршрут по който могат да бъдат монтирани зарядните станции. Пълненето на резервоарите отнема около 3 минути, а малка батерия позволява съхранението на заряда от горивната клетка.
По данни на Die Welt до края на 2016 новият iLint ще започне да се движи по линията Букстехуде-Бремервурде-Бремерхафен-Куксхафен в северозападната германска провинция Долна Саксония. Германското правителство вече е подало заявката за направата на 14 подобни композиции, а Норвегия, Холандия и Дания също са изразили интерес си към новия екологичен влак, пише още Die Welt.
Източник: cars.bg