FC Bus на Toyota ще генерира електричеството си на борда, използвайки горивни клетки
Toyota започна тестовете на автобуси с водородни горивни клетки през 2015, а сега компанията съобщи, че технологията ще бъде пусната в масово производство през 2017.
Наречени FC Bus автобусите използват същите технологии, разработени за автомобила Mirai. Клетките са оптимизирани така, че да предложат по-малка консумация на гориво и генерирането на повече електричество. На борда ще могат да бъдат добити 9 киловата, а в резервоарите ще може да бъде съхранено гориво за генерирането на 235 киловатчаса.
Автобусът ще има и друго приложение освен да превозва пътници. Япония стимулира развитието на нови проекти, в които превозните средства могат да бъдат използвани като генератори на електричество. Toyota FC Bus е проектиран така, че да генерира електроенергия, когато не се използва за превоз и да я изпраща към сгради и обекти в случай на аварии или бедствия.
По случай олимпийските игри в Токио през 2020 японското правителство ще инвестира в пускането на повече електрически превозни средства по обществените пътища. За момента планът предвижда закупуването на 6 хил. водородни автомобила и автобуса. Моделът на Toyota ще бъде пуснат в експлоатация през 2017, като първоначално ще заработят общо 100 подобни машини. По данни на компанията до 2018 ще се появи нова версия която ще може да обслужва още по-дълги маршрути.