сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8359 прочитания

    Как ще изглежда един типичен уебсайт след 5 години?

    За възможностите, които уеб виртуалната реалност дава, вижте какво споделя пред Economy.bg Срущика Нийлакантам, представител на Mozilla
    15 март 2017, 12:01 a+ a- a

    Срущика Нийлакантам обича да популяризира новите технологии и начина, по който могат да променят живота на хората. Работи с Андроид и уеб базирани платформи, ръководи обучителен център в Бангало, Индия, чрез който се стреми да повиши компютърната грамотност на местното население. Нийлакантам ще изнесе презентация в България по време на конференцията MobCon Europe в качеството си на представител на Mozilla. Индийката е сред хората, допринесли значително за развитието на проекта на компанията за уеб базирана виртуална реалност. Свързахме се с нея, за да ни разкаже повече за това как ще изглежда един типичен уебсайт в бъдеще и какви възможности предлага уеб базираната виртуална реалност.

    Г-жо Нийлакантам, какво е WebVR?
    WebVR е JavaScript API, което е с отворен код и все още е в експериментална фаза. То позволява да се създаде усещане за виртуална реалност в рамките на уебсайт. За първи път беше пуснато през пролетта на 2014 като част от Mozilla. При WebVR виртуалната реалност започва и свършва в рамките на вашия браузър. По този начин може да пропуснете инсталирането на различен софтуер и да се възползвате от това, което ви дава вашият браузер. Само избирате интернет адреса в своя браузър и WebVR ви позволява на момента да се потопите във виртуалната реалност и да експериментирате с нея дори без специални очила.

    Какво е различно сега от ранното развитие на WebVR?
    С времето достъпността на WebVR е улеснена и приложението се поддържа от повече браузъри. Развива се с бързи темпове и се очаква да предложи интересни нови функционалности през следващите месеци.

    Как ще изглежда един типичен уебсайт след 5 години?
    От гледна точка на WebVR, предвид темпът на неговото развитие, повечето уебсайтове най-вероятно ще представят съответните бизнеси във виртуална среда. Интернет страниците ще създават у клиента по-добра предварителна представа за това, което ще купи. Извън търговските уебсайтове, виртуалната реалност би могла да революционизира други сфери, свързани с пътуване, преподаване, изкуство, филми, фотография и т.н.

    Каква е ролята на съдържанието, когато се разработва сайт, предлагащ уеб базирана виртуална реалност? В  кои сфери WebVR намира най-широко приложение и къде виждате най-голям потенциал за развитие през следващите няколко години?
    Съдържанието има огромна роля за WebVR.  Преживяването на потребителя в крайна сметка зависи от това, което се предлага. Различни типове съдържание имат различна степен на влияние, ако се използва виртуална реалност. Например при гейм индустрията, фотографията или изкуството, виртуалната реалност има огромно приложение. Докато в други индустрии, като модната индустрия, възможностите виртуалната реалност да създаде страхотно преживяване са по-малко. За да създават съдържание за WebVR, разработчиците трябва да се научат да работят с няколко нови приложения като допълнение към познанията си за вече съществуващи технологии, като WebGL и WebAudio.

    Кои са най-големите предизвикателства, пред които се изправят разработчици и потребители по отношение на  браузъри и хардуер?
    Голяма част от WebVR е все още на експериментален етап в развитието си и хората се сблъскват с бъгове дори при браузърите, които поддържат системата. Тази ситуация се подобрява с времето. Но частта с хардуера е проста и работи при повечето компютри, както и при смартфоните. Достатъчно е да се постави около тях нещо толкова просто като картон.

    Какъв съвет бихте дали на хора, които тъкмо започват да експериментират с WebVR?
    WebVR се използва в красива уеб рамка, наречена “A-Frame”, създадена от Mozilla.  Позволява на разработчика да използва само HTML, за да създаде обогатяващо виртуално преживяване. Мисля, че хората трябва да започнат с  A-Frame, за да могат бързо да се възползват от това, което WebVR предлага.

    Какво да очакват хората да чуят и научат от вас по време на вашата презентация като част от MobCon Europe?
    От моята презентация по време на MobCon хората ще разберат какво е  WebVR  и с какво се различава от обичайната технология за виртуална реалност.  Моята презентация главно ще се фокусира върху рамката  A-Frame, която позволява на уеб девелопъри да се впуснат във виртуалната реалност, използвайки съществуващите си познания и лесно да създадат уебсайт с виртуална реалност. До края на моята презентация хората от публиката ще са научили как практически да създават сцена с виртуална реалност от нулата само за няколко минути, използвайки A-Frame. Също така ще разберат, че не е задължително да знаят как да използват WebGL и други сложни библиотеки, за да създадат невероятно преживяване с уеб базирана виртуална реалност.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 13 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 14 часа
    преди 15 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 17 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 17 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд