петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4043 прочитания

    Каква е следващата стъпка в развитието на VR?

    Ново проучване разкрива как зрителите могат да бъдат убедени, че консумират храна или напитки с определен вкус и мирис
    17 ноември 2017, 08:56 a+ a- a

    Изследователят Бенджи Ли от лабораторията Virtual Human Interaction на „Станфорд“ споделя, че визията и звукът са основните елементи на виртуалната реалност. В последно време някои устройства включват и вибрации за джойстиците си, но технологията все още не пресъздава реалността, обхващайки всички сетива. Затова Ли смята, че следващата стъпка в развитието на устройствата за виртуална реалност е миризмата.

    Идеята съвсем не е нова. През 1959 системата AromaRama дебютира с филма „Великата стена“. Технологията бе способна да разпределя миризмите в климатичната система на киносалона, сменяйки обстановката на всеки 90 секунди. Няколко седмици по-късно бе показана и системата Smell-O-Vision с дебюта на „Ароматът на мистерията“.

    „Преимуществото на устройствата за виртуална реалност е, че заблуждават зрителя, че е част от случващото се“, допълва още Ли.

    Изследователският екип на Ли от Технологичния университет в Нанянг, Сингапур публикува проучване, което изследва как виртуалната реалност може да промени навиците за хранене чрез дигитална храна. Учените установиха, че добавянето на миризма и вкус към изживяването при гледане на видео може да повлияе на насищането при хората.

    „Представете си, че един ден ще можем да ви покажем апетитна телешка пържола. Ще може да я разрежете, помиришете и вкусите във виртуалната реалност, но всъщност тя ще е направена не от месо, а от растителни продукти“, разказа Ли пред Engadget.

    Vocktail е подобен продукт, който залъгва сетивата чрез светлина и миризма, че водата в чаша има вкус на коктейл или друга напитка. Технологията е разработена от Нимеша Ранасинге и екипа му от Националния университет в Сингапур. Тя не използва виртуална реалност, но успешно пресъздава характеристиките на всяко питие.

    Разбира се, Ли добавя, че пресъздавайки реалността във виртуална среда, може да има и негативни последици. „Реалистичните игри с насилие може да окажат сериозно влияние върху играчите“, допълва още Ли.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 60 минути
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 1 час
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 2 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 2 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 4 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години