Мъск гарантира, че превозното средство няма да се развали преди изминаването на 1,6 млн. километра
Semi е новият изцяло електрически камион от Tesla. Дизайнът е изчистен и елегантен, подобно на този на електромобилите на компанията. Единствените издатини в кабината са страничните огледала и модула със сензорите, който наподобява малки крила в задната горна част.
Tesla Semi може да измине 800 километра с един заряд на батериите, а автопилотът на борда, заимстван от Model S, може да поеме контрола над управлението. Сред оборудването са системи, предотвратяващи преобръщането на ремаркето, сензори за засичането на обекти в сляпата точка на водача, както и система, записваща действията на шофьора и изпращаща данните в центъра за управление на целия флот.
Daimler, Cummins и Toyota също имат прототипи за електрически камиони, а Volvo пусна хибридна система. Докато тези концепти не са насрочени за производство в близките години, камионът на Tesla ще се появи на пазара през 2019.
Компанията обещава възможността за пълненето на батериите с достатъчно енергия за изминаването на 640 километъра само за 30 минути. Това ще става възможно с новите зарядни, наречени Megacharger. Те ще извличат енергия от слънцето и ще бъдат построени от Tesla по цял свят.
В кабината има два големи екрана от всяка страна на волана. Отдясно ще се визуализират стандартните за едно превозно средство данни като скоростта на движение, изминатите километри, заряд на батериите, карти за навигация, уреди за управление на климатика, бутони за управление на мултимедийната система и други. От лявата страна ще се показват всички данни нужни за управлението на един флот от тежкотоварни автомобили. Освен стандартните бутони и лостове за управление на светлините и чистачки, интериорът в кабината е напълно лишен от допълнителни контролни елементи.
Друга забележителна черта на камионите е възможността им да достигнат 100 километра в час за 5 секунди, ако ремаркето им е празно. При натоварването им с 36,287 килограма стоки, ускорението става за 20 секунди.
Мъск гарантира, че камионът няма да се развали преди изминаването на 1,6 млн. километра. Освен това, ако два от електромоторите откажат, другите два ще позволят на камиона да остане в движение.
Цената е с 25% по-ниска от тази на дизелов камион, щом бъдат взети предвид застраховките и поддръжката.
Кабината е изключително просторна благодарение на електромоторите, които са поместени в задната част. За задвижването се използват агрегатите от Model 3, чийто скорости са променени, за да позволят тегленето на по-големи товари. Всеки електромотор задвижва отделно колело. Подобно на електромобилите, камионите не изискват ръчната смяна на предавките.