четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1625 прочитания

    Хамбург ще тества самоуправляващи се влакове

    Очаква се пилотният участък от трасето да бъде пуснат до 2021
    16 юли 2018, 09:48 a+ a- a

    Общинските власти в Хамбург, Сименс и германската железопътна компания подписаха споразумение. Пристанищният град ще е първият в страната, който ще тества самоуправляващи се пътнически влакове. Очаква се пилотният участък от трасето да започне да функционира през 2021 година.

    Проектът се оценява на 60 млн. евро. Влаковете ще бъдат управлявани чрез радиосигнали, а на борда им ще има човек, който да поеме управление в случай на нужда. Предвижда се в рамките на 1км. от трасето влаковете да се движат напълно автоматизирано, без присъствието на човек.

    Когато става въпрос за автоматизиране при влаковете, индустрията борави с четири категории. Първата е влакове с автоматични защитни системи (Automated Train Protection или ATP). При тази категория наличните системи постоянно следят скоростта на влака и се изключват, ако той излезе извън контрол. Втората категория са влакове с автоматично управление (Automated Train Operation или ATO). При тях някои от системите (за тръгване, спиране, смяна на релсите и др.) са автоматизирани. Третата категория е влакове с безпилотно управление (Driverless Train Operation или DTO). При тях няма машинисти, но има човек, който да поеме управлението при извънредни ситуации. Съществува и категория, при която автоматизацията е пълна и във влака няма хора (Unattended Train Operation или UTO).

    Влакове от първите три категории се използват в някои държави, най-вече при линиите на метрото, в рамките на летищата и при увеселителните паркове.

    Едно от най-големите предизвикателства пред развитието на четвъртата категория е разработването на системи за засичане на препятствия. Поради голямата си маса и по-малкото триене при движение по релски, влаковете имат дълъг спирачен път. Това означава, че е необходима напреднала технология за разпознаване и анализ на изображения, която да може да предава информацията с много висока скорост.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 5 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 6 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 22 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 23 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 23 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място