Въздушното налягане, което поражда турбуленцията, може да стане още по-силно с покачващите се нива на въглероден двуокис. Д-р Пол Уилиамс ръководител на изследването, направено от университета в Рединг, Австралия споделя, че климатичните промени се отразяват негативно на каналите от бързотечащ въздух на голяма надморска височина.
С помощта на симулации, направени със суперкомпютър, учените установили, че удвояването на количеството на въглероден двуокис в атмосферата ще повиши със 149% средния брой на тежка турбуленция при чисто небе над 11 километра надморска височина. Това е с два до три пъти повече от възможността за турбуленция в днешно време.
До средата на века атмосферните нива на въглероден двуокис може да се повишат с два пъти в сравнение с тези преди старта на индустриалната революция, ако настоящите темпове на увеличаване на емисиите се запазят.
Пътническите самолети, изпълняващи редовни полети, летят на надморска височина между 9 и 12 километра.
Учените споделят, че обикновено турбулентните точки се разпростират в продължение на 5 минути от общата дължина на полета, обхващат разстояние от 60 километра и са с дебелина 1 километър. Изследователите подчертават, че турбуленцията може не само да причини наранявания у пътниците, но може и да повреди самолета.