четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4441 прочитания

    „Влак на буквите“ и „Тракийски романс“ пуска БДЖ за 24 май

    Вижте кога потеглят композициите и какви атракции се предвиждат
    19 май 2017, 13:24 a+ a- a

    Два атракционни влака пуска БДЖ по случай Деня на българската просвета и култура и на славянската писменост 24 май - „Влак на буквите“ и „Тракийски романс“. 

    30 ученици и преподаватели, избрани със съдействието на инспекторатите по образованието, ще бъдат специалните гости в композицията. „Влакът на буквите“ ще бъде теглен от любимия на всички най-мощен парен локомотив в Европа Баба Меца.

    В 10:20 ч. на първи коловоз на Централна гара София ще започне празник под звуците на духовия оркестър на Столична община, която дари музикалната програма на „Влакът на буквите“. За първи път в произведенията, изпълнени от оркестъра, ще акомпанират железничарски свирки и дори и свирката на локомотива Баба Меца.

    В състава на влака се включва и вагонът „Трака-трак книжарница“, в която книжарници „Хеликон“ подготвят награди за всички деца, които отговорят вярно на техните викторини, както и специален набор книжки за децата-бежанци, които тепърва овладяват българското писмо.

    Поради огромният интерес от любителите на пътуването с парна тяга, извън предварителния план, към състава са добавени още четири пътнически вагона и така хората, успели да си купят билети за „Влакът на буквите“ ще бъдат преки участници в празника, посветен на най-младите лидери на България.

    Композицията потегля в 10:45 ч.

    С пристигането на гарата в Банкя, децата ще бъдат посрещнати от други ученици със своя програма. Сред тях са и два детски ромски оркестъра и със слизането си, танцьорите от влака ще играят каквото ритъмът им подскаже, децата оркестранти от Велико Търново ще се влеят в местната програма и като опитни музиканти ще подкрепят малчуганите-ромчета и техните тромпети.

    По същото време към Пловдив вече ще пътува композицията „Тракийски романс“, теглен от парния локомотив 05.01 – най-бързият парен локомотив, който някога сме притежавали и който развива 120 км/ч. Наречен е още „Пловдивския влак“, защото е работел по трасето Пловдив-Бургас.

    Влакът потегля в 09:00 ч. от Централна гара София. В състава на влака е включен и вече традиционният музей на колела – личният вагон на Борис ІІІ от композицията „Корона експрес“. Цената за двупосочен билет е 59 лева, а за еднопосочен – 39 лв.

    С пристигането си в Пловдив, влакът се подготвя за отпътуване по направление Пловдив-Хисаря-Пловдив, с цена на двупосочен билет от 28 лв. Към Хисаря композицията ще тръгне в 13:00 ч. Връщането от Пловдив за София ще е в 18:00 ч.

    Всички деца до 7-годишна възраст пътуват безплатно, седящи в скута на родителите и срещу представяне на копие от акт за раждане.

    За времето на цялото пътуване, огнярят ще хвърли с лопатата в горивната камера около 10 тона въглища!

    Всички пътници в атракционните влакове на БДЖ получават и специални тематични подаръци.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 21 минути
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 2 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 4 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк
    преди 5 часа
    „България Еър“ променя терминалите за опериране в в Рим, Мадрид и Прага
    Те са предвидени за полети от шенгенското пространство и предоставят възможност за по-добри транспортни връзки и влизане в страните без паспортна проверка
    преди 5 часа
    Предлагат бърза ликвидация на неработещи фирми
    От 30 хил. до 50 хил. нови дружества се създават на година, като над 90% от новостартиралите компании се провалят още в началните стъпки