Лятната ваканция все повече наближава. По този повод мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net представи доклад „Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?“. В помощ на хората ECC-Net представя и 10 съвета, за да избегнат неприятните изненади, докато „букват“ своята почивка онлайн.
Съвети към потребителите:
- Цените трябва да включват всички такси;
- Проверете дали са включени допълнителните услуги;
- Отделете време и внимавайте, докато правите резервацията;
- Уверете се дали не е включена опцията за „гъвкави дати“;
- Застраховка? Проверете какво получавате!;
- Предварително отбелязаните с отметка полета са забранени в ЕС;
- Може да се добавят такси за плащане с кредитната карта;
- Направете принтскрийн на резервацията;
- Двойна проверка;
- Четете имейла си!
Съвети към търговците
- Станете модел за подражание – приложете най-добрите практики;
- Използвайте прозрачна и изчерпателна политика на ценообразуване;
- Осигурете бързо и полезно обсужване на клиентите си;
- Въведете надежден знак за доверие;
- Осигурете си доволни клиенти, които ще споделят своя положителен опит онлайн с други потребители.
През 2015 г. 19% от хората, които са се обърнали към мрежата от ЕПЦ, са го направили по теми, свързани с почивки и ваканции. Понякога сделката, която изглежда доста добра, реално не се оказва такава. Разликите в цените между резервацията и финалното плащане съществува и се получават най-вече при въздушния транспорт, сочат данните на ЕПЦ. В повечето случаи причините са свързани с такси за управление, за кредитна карта и за чек-ин на пътниците.