Години наред определени материални придобивки са се свързвали със съответен социален статус. Но луксозната чанта или автомобил вече са широко достъпни и не така привлекателни като символ на благосъстояние. Вместо това най-богатите представители на населението предпочитат да инвестират в своето образование и здраве, сочат данни от Индекса за потребителско поведение в САЩ.
Хората с доходи над 300 хил. щ.д. годишно (близо 1% от американците) и онези с доходи над 70 хил. щ.д. отделят сходна по размер сума за материални придобивки, която обаче представлява различен процент от доходите им. Тенденцията е средната класа да увеличава разходите си за луксозни стоки, докато при най-заможните не се наблюдава промяна.
Близо 6% от разходите на богатите са за образование и техният размер е нараснал 3.5 пъти от 1996 насам. За сравнение хората от средната класа не са увеличили инвестициите си в придобиване на знания за същия период и отделят едва 1% от средствата си за тази цел.
Според анализатори тази тенденция се дължи на високата цена на престижното образование, не на нежелание от страна на средната класа. За последните 5 години висшето образование в САЩ е поскъпнало с близо 20%, сочат данни на неправителствената организация Collegeboard.