Посетители на хотелите Marriott скоро ще могат да използват гласовия асистент Amazon Alexa по време на престоя си. Новата платформа Alexa for Hospitality позволява на гостите да задават прости заявки през Amazon Echo, монтиран в стаите. Асистентът ще предлага информация за хотела, закупуването на допълнителни услуги, пускането на музика и управлението на уредите в стаята.
Това не е първото подобно партньорство. През 2016 хотелът Wynn в Лас Вегас инсталира говорители Echo във всички 4748 стаи, позволявайки на гостите си да управляват осветлението и температурата в стаята с гласови команди. Сега Marriot надгражда това с новите пакети от Amazon, които позволяват допълнителното персонализиране на функции със специални оферти за гостите. Alexa ще може да бъде използван за запазването на час за масаж, посещение на спа салона или търсенето на инструкции за достигане на фитнес салона или басейна. Хотелите ще могат да позволят достъпа на гостите си до хиляди умения за гласовия асистент, които ще улеснят ежедневни задачи като проверката на полети или намирането на най-бързия маршрут до зададена дестинация.
Alexa for Hospitality ще позволи и временния достъп до акаунта на потребителите за възпроизвеждане на музика, запазена в профилите им. След напускането на хотела устройството автоматично ще излиза от акаунта им.
Системата е разработена така, че да работи със съществуващите технологии в хотелите.