Заможните хора все повече заменят луксозните стоки с приключения, сочи изследване на Boston Consulting Group
Че щастието не е в скъпите вещи, а в хубавите изживявания, го знаем всички, но въпреки това продължаваме да ламтим и да се обграждаме с множество излишни и лъскави играчки. Богатите обаче явно са започнали да се осъзнават. За тях все по-важно е не какво притежават, а какво са изживели, показва проучване на американската консултантска компания Boston Consulting Group (BCG).
Екстремните преживявания, експедициите на Антарктика или сафаритата се ценят много повече от диамантите, яхтите или марковите дрехи и коли.
Тенденцията е луксозните изживявания все повече да изместват притежаването на луксозни предмети, посочват от BCG.
Продажбите на луксозни удоволствия растат 50% по-бързо от продажбите на луксозни стоки, става ясно от проучването.
Лукс пазарът в световен мащаб се оценява на 1.4 трилиона долара. 770 милиарда долара от тях са отишли за луксозни изживявания или 55% от общите разходи за лукс.
Експертите на Boston Consulting Group са изследвали разходите на около 1000 богаташи от осем развити страни (САЩ, Германия, Франция, Италия, Великобритания, Испания, Южна Корея и Япония) и четирите страни от БРИК (Бразилия, Русия, Индия и Китай).
От BCG очертават четири основни фактора за промяната на нагласите на богаташите:
1. Демография – В развитите икономики като САЩ, Япония и Европа, потребителите, които дадоха тласък на бума на лукс пазара през 90-те години на ХХ век, започват постепенно да излизат в пенсия. Те са достигнали такъв етап от живота си, в който закупуването на нови вещи вече не е от значение. По-важни са хубавите изживявания.
2. Промяна в потребителските модели – В развитите страни средната класа вече се преориентира от статусното потребление към купуването на приключения.
3. Поколението Y – Младежите на възраст между 18 и 25 години мислят различно от родителите си. За тях по-ценно е какво са изживели, а не какво притежават.
4. Желание за по-дълготрайна удовлетвореност – Потребителите търсят по-голям смисъл и удовлетвореност от покупките си – нещо, което луксозните изживявания могат да им предложат.
Според BCG големите производители на луксозни стоки вече отчитат промените и започват да се преориентират.
С други думи стягайте багажа и се радвайте на живота!