Круизите започват да добиват популярност и в България. От Българското круиз обществото отчитат, че докато през 2008 българите избиращи пътуване по вода са били няколко стотин, то днес цифрата вече е 4000.
Конкуренцията между круиз линиите се отразява и на цените. От асоциацията дават за пример едноседмичен круиз в Средиземно море през януари – март на цена под 200 евро на човек, като цената включва пълен пансион, забавления и порт такси. „Разбира се очакванията за тези продукти не могат да бъдат сравними с тези на други круиз линии в по-високия и топ сезона за съответния регион”, подчертават Илиян Иванов – председател на Българско круиз обществото.
Не се забелязва обаче промяна в дестинациите, които избират българите. Както и в годините досега дестинация номер едно остава Средиземно море. Продължителността на пътуването обикновено е от 7 до 14 нощувки, като вариантите са няколко: Гръцки острови и Турция, Адриатика и Италия или западно Средиземноморие главно от Испания или Италия. През зимните месеци има две популярни дестинации за този район: Канарски острови или Свещената земя (Израел).
Тенденция, която се забелязва е, че голяма част от хората, които вече са посетили обиколили с круиз Средиземно море се насочват към Скандинавия. Там има три основни направления: Балтийските столици със Санкт Петербург, Норвежките фиорди (с или без достигане на Северния полюс) и Островите из Северния Атлантик до Исландия, дори Гренландия.
Макар и не масово, но все повече българи през зимните месеци посещават района на Карибските острови: Източни Кариби, Западни Кариби, Мексико, Ценрална Америка, Панамски канал и Южни Кариби. Вече има и круиз линии, които предлагат маршрути из региона, за които не са необходими визи за български граждани. Тръгванията са от острови различни от Пуерто Рико или Флорида.
Южна Америка, Югоизточна Азия, Мексиканска Ривиера, Аляска, Австралия и Нова Зеландия, Хавай и островите на Южния Пасифик остават все още мечта за голямата част от пътешествениците от България, сочат наблюденията на Българското Круиз Общество, което е неправителствена организация, подпомагаща информираността на българските пасажери, медии, туроператори и туристически агенции.