сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7241 прочитания

    Какви програми и инициативи за ангажиране на служителите имат „Най-добрите работодатели” в България?

    Примери от своя корпоративен живот споделят компаниите, отличени с награда в тазгодишното проучване на Аon
    11 декември 2014, 12:33 a+ a- a

    Кариерните възможности, които компаниите предоставят, се оказват решаващ фактор за задържане на таланти и ангажиране на служителите. Оказва се обаче, че всеки втори служител в България не е запознат с възможностите, които има по отношение на кариерното си развитие и израстване в компанията. Това показват резултатите от проучването на Aon България, което отличава най-добрите работодатели. То се  провежда за осма поредна година у нас, като в него са се включили 56 компании от 12 индустрии.

    Проучването показва още, че само 46% от изследваните служители са съгласни, че заплащането, което получават, съответства на приноса им в компанията. Възприятието за него силно се влияе от това, доколко служителите са информирани за това как то може да се променя, доколко се влияе от техния принос и доколко смятат, че системата за определяне на възнаграждението е ясна и справедлива. Информираността и комуникацията в тези области имат и голям потенциален ефект върху увеличаване нивото на ангажираност.

    Според изследването тази година, всеки втори служител смята, че допълнителните придобивки, които работодателят му предоставя, не съответстват на нуждите му. Все повече се налага виждането сред служителите, че не е от такова значение количеството и вида предоставяни придобивки, а тяхното качество като такива, които да посрещат в най-голяма степен нуждите им.

    Какви програми и инициативи за ангажиране на служителите имат „Най-добрите работодатели” в България? Вижте какво споделят мениджъри от компаниите, отличени като „Най-добри работодатели” за 2014 година.

    „САП Лабс България” - Първо място в категория „Средни и големи компании”

    Корнелия Венева, мениджър „Човешки ресурси”, „САП Лабс България”:

    Имаме цялостна, достъпна за всички, програма за надграждане на технически и социални умения. По отношение на идентифициране и развитие на лидерските умения тази година разработихме локална програми за подготовка на „утрешните лидери“. Като компания, която непрекъснато расте и се развива, имаме нужда от колеги, които да вдъхновяват и ръководят нашите екипи, както и да проявяват лидерство, без да са на формални мениджърски позиции. В компанията имаме установена менторска и коучинг култура, която насърчава прилагането на тези умения и развитието на колегите с потенциал и желание в тази посока.

    Компанията ни има сериозна програма за дейности в областта на корпоративната социална отговорност и насърчава изключително много дарителството и доброволчеството. Работим усилено с младите таланти – студенти и ученици – и нашите колеги, съвсем на доброволчески начала, допринасят в ролята на преподаватели и ментори. Всичко това ни дава усещане за принос към обществото и света като цяло.

    Нашите колеги ценят високо богатия пакет от социални придобивки, който сме разработили, и смея да твърдя, че сме включили в него почти всичко, което се среща на пазара на труда. Най-интересните сред тях са гъвкавото работно време, възможността 4 пъти в месеца да работиш от вкъщи, политиката ни за субсидиране на лизинга на личните автомобили и на таксата за частни детски градини, безплатният обяд, възможността за спортуване в офиса. Компанията целенасочено промотира баланса между работа и личен живот.

    „Шнайдер Електрик” - Трето място в категория „Средни и големи компании”

    Елена  Ватрачка,  мениджър човешки ресурси в Глобалния завод на „Шнайдер Електрик” в България

    Тази година направихме много инициативи по посока ангажиране на колегите и мога да ги обобщя в няколко групи.
    Създадохме програма за признание на приноса на нашите служители – Star of the month, с цел да дадем трибуна и да похвалим служителите с най-добрите постижения и поведение. Програмите за развитие и учене (Седмица на знанието в „Шнайдер Електрик“) бяха приети много добре. Както и всички инициативи, в които включихме хората – Екип по ангажираността, Коледен базар, различни благовторителни инициативи, Дни на отворени врата за семейства.

    „Тавекс” - Първо място в категория „Малки компании”

    Мария Савева, мениджър „Човешки ресурси“ в „Тавекс”

    В „Тавекс“ провеждаме  тиймбилдинг събития, които са насочени не само към сплотяване на колектива, но и към преодоляване на различни проблеми, както на оперативно ниво, така и на личностно. Основен фокус също така е обогатяването на личността  и затова компанията има практиката да финансира посещения на  курсове, семинари и конференции от различен характер по инициатива на и за своите служители, които да се развиват не само като професионалисти, но и като личности.

    JTI България -  Второ място в категория „Малки компании”

    Владислав Михов, главен мениджър на JTI България

    Смятам, че нашите служители оценяват високо нивото на познание и опит в компанията. Ние сме част от водещата международна компания за тютюневи изделия JTI, която има бизнес в над 120 държави. Мисля, че колегите ни в България дават положителна обратна връзка за постоянството ни във вътрешната комуникация, регулярните тренинги и обучения, както и за позитивния климат и култура за споделяне на успеха в екипа ни. Личният пример на мениджмънт екипа също е важен. Имаме специална програма, която дава възможност на всеки служител да дава конкретни идеи за развитие на бизнеса, които се прилагат в практиката. В компанията има много структурирани процеси за оценка на представянето на всеки, както и за двупосочна обратна връзка между служител и пряк ръководител. 

    „Импириъл Табако” - Трето място в категория „Малки компании”

    Юрий Курта, маркет мениджър България и Румъния, „Импириъл Табако”

    Служителите на „Импириъл Табако“ в България се гордеят с това, че са част от изключително успешен и сплотен екип, със силна корпоративна култура, която поощрява приятелската работна атмосфера. Нашите колеги са отдадени на това да развиват бизнеса ни всеки ден, работейки заедно за постигане на целите ни в една предизвикателна среда. Те оценяват неформалната и открита комуникация и са високо мотивирани от това, че са част от водеща международна тютюнева компания, където усърдната им работа и принос са оценени и хората се признават за част от активите на компанията.

    „Импириъл Табако“ в България има политика на отворени врати на мениджмънта, което ги прави достъпни за всички служители. Също така, ние се вслушваме в мнението на нашите служители чрез годишни Проучвания на ангажираността, резултатите от които адресираме чрез създаване и изпълнение на план за действия.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 12 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 13 часа
    преди 14 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 16 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 16 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд