събота, 20 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    12038 прочитания

    Как поемането на мениджърска роля влияе на приятелствата в работата?

    И как да се справим с предизвикателствата на тази професионална трансформация? Вижте полезни съвети
    16 ноември 2017, 17:17 a+ a- a

    Приятелските взаимоотношения в екипа са важна предпоставка както за личен, така и за бизнес успех. Според проучване на Gallup хората, които имат най-добри приятели сред колегите, са по-отдадени на работата си, а компаниите, които насърчават приятелството в екипите си, като цяло постигат по-висока печалба и лоялност сред клиентите си.

    Когато получим повишение и заемем първата си мениджърска позиция, поддържането на приятелски взаимоотношения на работното място обаче се превръща в истинско предизвикателство. Как да подходим в този деликатен за нас и нашите колеги момент?

    Скот Тонидандел, професор от Davidson College, заедно със своя бивш студент Пейдж Логан и Бил Джентри, учен от The Center for Creative Leadership, изследват предизвикателствата, които срещат близо 300 професионалисти при първите си стъпки в мениджмънта, разказва HBR. И установяват, че адаптацията към „управлението на колеги и демонстрацията на власт“ представлява най-голяма трудност за близо 60% от тях. „Понякога ми се струва, че хората не вземат насериозно задачите и проектите, които им възлагам, защото знаят, че сме приятели“, обяснява един млад мениджър, взел участие в проучването.

    Изследванията на Бил Джентри и The Center for Creative Leadership  достигат до още една интересна подробност – проблемът с приятелството изчезва с изкачването на по-високи управленски нива. Проучванията на Центъра показват, че той дори не попада сред първите 10 предизвикателства, които среща в работата си средният мениджмънт. 

    Вижте какви съвети отправя Бил Джентри към професионалистите, които за пръв път поемат мениджърска позиция:

    1. Бъдете недвусмислени. Разбира се, че може да си останете приятели с колегите, но всеки трябва да е наясно, че професионалните ви отношения вече са се променили.  Поставате ясни очаквания и граници. Обяснете им ясно вашите нови задължения и че сте отговорни за тяхното развитие и изпълнение.

    2. Бъдете справедливи. Когато става въпрос за бонуси, увеличения, подкрепа и достъп до ресурси, забравете за личните си предпочитания. Ако вашите приятели наистина ги заслужават и това е доказано, то нека ги получат. Но ако ги възнаграждавате незаслужено, вредите на себе си. Ще последват разговори зад гърба ви и хората няма да ви имат доверие. 

    3. Бъдете на разположение на всички, не само на вашите приятели. Когато сложите „шапката на супервайзор“ или „лидерската фланелка“, всичко погледи са отправени към вас. Така че обръщайте внимание на сигналите, които подавате. Колко време, енергия и ресурси отделяте за приятелите си в сравнение с всички останали? Поискайте обратна връзка от вашия пряк мениждър или доверен ментор, които ще ви помогнат да си отговорите на този въпрос. 

    4. Бъдете подготвени. Когато станете шеф на приятелите си, трябва да знаете, че вашите приятелски отношения вече няма да са същите. Както вие, така и вашите приятели трябва да осъзнаете, че навлизат в нова фаза. Ако тя, той или вие не може да приемете това, то най-добре прекратете отношенията си, но не изгаряйте мостовете помежду си. Никога не знаете кой ще ви ръководи един ден. 

    Вижте още няколко полезни съвета при първи сблъсък с управлението на хора: 

    1. При първата среща с вашите подчинени демонстрирайте увереност. Хората ще ви се доверяват, ако самите вие сте уверени в себе си. 

    2. Помнете, че ключово за доброто ръководство е възлагането на отговорности, не отнемането им.

    3. Признавайте грешките си и не се страхувайте да се самоиронизирате. При първия сблъсък с ръководна позиция е нормално да грешите. Няма смисъл да отричате това – подчинените ви така или иначе са наясно с това. 

    4. Фокусирайте се върху това, което е най-добро за другите, не за вас.

    5. Търсете обратна връзка от опитни мениджъри. Начинаещите мениджъри обикновено съдят себе си твърде строго. Попитайте опитни ръководители как се справяте – дали сте прекалено взискателни, или снизходителни към своите подчинени.

    6. И не на последно място, не забравяйте, че екипът е всичко. Растежът е невъзможен без екипно поведение.  

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 16 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 17 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 1 ден
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 1 ден
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 1 ден
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 2 дни
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство