Вижте видео от награждаването на „Дженерали България” от церемонията на Наградите за отговорен бизнес 2014
През 2015 Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) връчи за 12-та година Наградите за отговорен бизнес. Целта на конкурса е да популяризира дейностите на компаниите с най-сериозен принос към корпоративната социална отговорност в България и да насърчат останалите фирми да развиват активна социална политика.
В Economy.bg отново ще ви представим всички инициативи, които бяха отличени с награда в конкурса. Ще разкажем за проектите, как са били реализирани и какви резултати са постигнали, за да могат повече хора да се запознаят с инициативите, които реализират компаниите в България, като част от политиката си за корпоративна социална отговорност.
Теодора Митева, директор „Маркетинг, връзки с обществеността и комуникации” на „Дженерали България”
В категорията „Маркетинг, свързан с кауза” трето място бе присъдено на проекта „Сигурен дом за нашите деца”. Какво представлява той, научете от Теодора Митева, директор „Маркетинг, връзки с обществеността и комуникации” на „Дженерали България”.
Име на проекта: „Сигурен дом за нашите деца”
Какво представлява и какви са целите му? Проектът „Сигурен дом за нашите деца” е съвместен проект между „Дженерали България” и фондация „За Нашите Деца“, който има за цел да осигури устойчивост и развитие на „Семейна къща”, създадена от фондацията 2012. „Семейна къща” е уникална социална услуга, защото за първи път в България грижата за децата е поверена на семейство, а не на нает персонал по график, което позволява децата да бъдат обгрижвани в обстановка, близка до семейната. Къщата е място за преход на изоставените деца от временна към дългосрочна семейна среда, без да се налага през това време да живеят в социален дом.
Как беше реализиран и какви резултати постигна? Партньорството между „Дженерали България” и фондация „За Нашите Деца” стартира през 2013, когато компанията дари целия си бюджет за коледни корпоративни подаръци на „Семейна къща”. В рамките на проекта от 1. януари 2014 общозастрахователната компания на „Дженерали България” започна да отделя по 1 лев от цената на всяка продадена индивидуална застраховка „Домашно имущество”.
Благодарение на тази подкрепа „Семейна къща” на фондация „За Нашите Деца” осигури любяща и сигурна семейна среда за 14 бебета. От тях 9 са новородени, спасени още в родилното отделение, а 3 са с трудности в развитието си. Благодарение на семейната грижа всички деца получиха равен старт в живота. 5 от тях бяха осиновени, 1 е настанено в приемно семейство, а 2 са реинтегрирани в биологичното си семейство.
Как се отнесоха към проекта служителите на компанията? Служителите на „Дженерали България” доказаха своята лична социална отговорност към проекта през изминалата 2014 чрез включване в различни доброволчески и благотворителни инициативи – акция за облагородяване на района около Център за обществена подкрепа „Св. София” през април, дарение на ръчно изработени дървени играчки от Топ талантите на Дженерали през юни, включване в най-голямото събитие на фондация „За Нашите Деца” – „Вечер на добродетелите 2014”, през октомври. Също така част от служителите на компанията се включиха в проекта чрез ежемесечни дарения от своята заплата.
Какви ресурси бяха вложени? Финансови ресурси за 2014 – 20 048 лв., дарени в подкрепа на „Семейна къща” и децата, които се отглеждат там. Нефинансови ресурси – активно включване и ангажиране на служителите в доброволчески инициативи, събития и доброволни ежемесечни индивидуални дарения.
Защо корпоративната социална отговорност е важна за компанията? „Дженерали България” е част от световната финансова група „Дженерали”, чиито корени датират от 1831 и която през цялото това време приоритетно е създавала и работила в хармонични партньорства с местни организации. Корпоративната социална отговорност е част от глобалната стратегия на Групата за създаване на максимална стойност и за активно и ангажирано участие в общностите, в които изграждаме бизнеса си. Като застрахователи ние се стремим активно да подобряваме живота на хората. Стремим се да бъдем част от обществото и да подпомагаме каузи, които се вписват в нашите мисия и ценности, а когато живееш в страна като България, има достатъчно много, които си заслужава да бъдат подкрепени.
ИТ пазарът в момента е по-раздвижен, има доста повече кандидати, но борбата за най-висококвалифицираните остава ожесточена - Христо Борисов, съосновател и изп. директор на първия български еднорог, пред Economy.bg
За използването на изкуствен интелект при подбор на таланти, кредитиране и ценообразуване, вижте какво споделя адв. Миткова - старши мениджър в Адвокатско дружество „Делойт Лигъл“