петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4712 прочитания

    Колкото по-млади се чувстват хората в една компания, толкова по-успешна е тя?

    Защо офисите на все повече компании започват да приличат на площадки за игра?
    22 юни 2015, 17:27 a+ a- a

    Офисът на Google в Цюрих. Снимка: www.google.com/press

    На колко сте? А на колко се чувствате? Отговорите на тези два въпроса имат огромно значение за продуктивността ви на работното място и постиганите резултати. До този извод достига проучване на University of Konstanz, Германия, цитирано от Journal of Applied Psychology. Оказва се, че не на колко сме, а на колко се чувстваме, има значение за постиженията ни на работното място. 

    Това обяснява защо толкова много компании предлагат широк избор от забавления в офисите си - стени за катерене, джаги, тенис маси и т.н. Да, тези придобивки повишават ангажираността и удовлетвореността на хората. Но имат и един по-дълбок замисъл, смятат учените от  University of Konstanz. Те карат хората да се чувстват млади по дух. А това влияе върху тяхната продуктивност и съответно – върху успеха на бизнеса.

    Учените изследвали 107 действащи немски компании, в които работят повече от 15 хил. служители, и установили, че хората, които се чувстват по-млади, отколкото всъщност са, като цяло имат по-високи постижения в работата си.

    Да се чувстваш по-млад, означава да се чувстваш по-здрав и жизнен, а това влияе върху продуктивността, обясняват учените. И оттам – върху резултатите на бизнеса. Освен това чувството, че си млад, те прави „когнитивно и емоционално гъвкав“, което ти помага да постигаш резултати в динамична и променлива среда, каквато е днешната, добавят те. 

    Вижте още до какви любопитни резултати достига проучването:

    - Като цяло хората се чувстват средно с 4.4 години по-млади от настоящата си възраст;

    - Служителите под 25 се чувстват с около 1 година по-възрастни;

    - Служителите от 30 до 49 се чувстват с около 5 години по-млади;

    - Служителите над 50 се чувстват с 8 години по-млади;

    Така че компаниите може би трябва да обърнат по-голямо внимание на колко се чувстват хората им и как могат да променят това и да се грижат по-малко за това, на колко всъщност са, заключават учените. 

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 12 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 17 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 18 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 19 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам