Защо офисите на все повече компании започват да приличат на площадки за игра?
Офисът на Google в Цюрих. Снимка: www.google.com/press
На колко сте? А на колко се чувствате? Отговорите на тези два въпроса имат огромно значение за продуктивността ви на работното място и постиганите резултати. До този извод достига проучване на University of Konstanz, Германия, цитирано от Journal of Applied Psychology. Оказва се, че не на колко сме, а на колко се чувстваме, има значение за постиженията ни на работното място.
Това обяснява защо толкова много компании предлагат широк избор от забавления в офисите си - стени за катерене, джаги, тенис маси и т.н. Да, тези придобивки повишават ангажираността и удовлетвореността на хората. Но имат и един по-дълбок замисъл, смятат учените от University of Konstanz. Те карат хората да се чувстват млади по дух. А това влияе върху тяхната продуктивност и съответно – върху успеха на бизнеса.
Учените изследвали 107 действащи немски компании, в които работят повече от 15 хил. служители, и установили, че хората, които се чувстват по-млади, отколкото всъщност са, като цяло имат по-високи постижения в работата си.
Да се чувстваш по-млад, означава да се чувстваш по-здрав и жизнен, а това влияе върху продуктивността, обясняват учените. И оттам – върху резултатите на бизнеса. Освен това чувството, че си млад, те прави „когнитивно и емоционално гъвкав“, което ти помага да постигаш резултати в динамична и променлива среда, каквато е днешната, добавят те.
Вижте още до какви любопитни резултати достига проучването:
- Като цяло хората се чувстват средно с 4.4 години по-млади от настоящата си възраст;
- Служителите под 25 се чувстват с около 1 година по-възрастни;
- Служителите от 30 до 49 се чувстват с около 5 години по-млади;
- Служителите над 50 се чувстват с 8 години по-млади;
Така че компаниите може би трябва да обърнат по-голямо внимание на колко се чувстват хората им и как могат да променят това и да се грижат по-малко за това, на колко всъщност са, заключават учените.