Ако никога не си се провалял, значи не си направил нищо, счита известният маркетинг специалист
Сет Годин има много роли: сериен предприемач, авотр на бизнес книги, известен блогър и мотивационен лектор. Той обаче е и майстор на провалите, защото се е провалял много пъти.
„Смятам, че ще е честно да кажа, че съм се провалял повече от повечето хора”, признава Годин по време на форума Advertising Week в Ню Йорк, цитиран от The Entrepreneur. „И съм много горд с това. Едно от правилата на играта е, че печели този, който се проваля най-много”.
Според Годин обаче провалът е умение. Може да се провалиш успешно или да се провалиш в провала. „Ако провалът е твърде голям, ти не можеш да си позволиш да се проваляш повече. Но ако никога не си се провалял, значи не си направил нищо”, уточнява той.
Ключът е да намериш пресечната точка между тези два полюса. „Ако се проваляш постоянно по начин, по който продължаваш да си в играта, то тогава това е доста добре”, подчертава известният автор.
Годин дава пример със скейтбординга, който той наскоро започнал да практикува. По време на първия урок, той попитал инструктора, какво би се случило с човек, който се наклони твърде много. Отговорът не е изненадващ: „Ще паднеш по лице”.
За Годин принципът да се наклониш напред възможно най-много, но без да паднеш по лице, е приложим и в бизнеса. Идеята му е да не се възпираш, но и да не се накланяш твърде много, за да паднеш по лице.