За да вървим напред и успяваме, трябва да осъзнаем, че не можем да свършим всичко. А това изисква да знаем кога и на какво да кажем „не“ и да се фокусираме върху най-важното и същественото. Това обаче не винаги е толкова лесно, колкото звучи на теория.
Има ли начин да кажем „не“ и въпреки това да не оставяме лошо чувство у отсрещната страна? В това интервю за McKinsey & Company Каралайн Уеб, CEO на консултантската компания Sevenshift, препоръчва нещо различно.
Така например, когато нямаме възможност да посетим конференция, обикновено бихме отговорили така:
„Съжалявам, но няма да мога да дойда на конференцията, защото...“
А бихме могли да отговорим и така:
„Конференцията звучи невероятно и току що подписах договор за новата си книга...“
Начинът, по който мозъкът на човек реагира при втория отговор, е коренно различен.
ИТ пазарът в момента е по-раздвижен, има доста повече кандидати, но борбата за най-висококвалифицираните остава ожесточена - Христо Борисов, съосновател и изп. директор на първия български еднорог, пред Economy.bg
За използването на изкуствен интелект при подбор на таланти, кредитиране и ценообразуване, вижте какво споделя адв. Миткова - старши мениджър в Адвокатско дружество „Делойт Лигъл“