петък, 21 юли 2017  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    70787 прочитания

    Професия: "ловец" на евтини самолетни билети

    Как 30-годишен американец превърна страстта си по търсене на евтини самолетни билети в милионен бизнес – Скот Кейс пред Economy.bg
    06 февруари 2017, 08:46 a+ a- a

    „Имам странна професия. Изкарвам прехраната си като търся евтини самолетни билети“. Така 30-годишният американец Скот Кейс представя работата си в разговор с потребители на популярната сесия AMA (Ask Me Anything) на форума Reddit. За по-малко от три години той успява да превърне страстта си по търсене на евтини самолетни билети в милионен бизнес. Така от журналист на свободна практика, писал за издания като Guardian, ThinkProgress и The Nation, Скот вече e основател на стартъп - Scott's Cheap Flights, с петима служители и имейл бюлетин с 350 хил. абонати.
    Всичко започва, когато през 2013 Скот намира билет за отиване и връщане от Ню Йорк до Милано за 130 долара. Когато се връща от пътешествието си, приятелите му го затрупват с въпроси как да намерят подобни изгодни оферти. Скот се съгласява да ги известява, като попадне отново на добра оферта. За тази цел създава нюзлетър, към който приятелите му могат да се абонират. Само няколко месеца по-късно бюлетинът му с изгодни оферти вече достига до хиляди желаещи да пътуват евтино. С набъбването на абонатите нарастват и разходите по поддържането на нюзлетъра. Затова той решава да продължи да изпраща безплатно на абонатите си част от изгодните оферти, а тези, които искат пълен достъп до тях, той таксува между 3 и 5 долара месечно в зависимост от абонаментния им период. В момента 40 хил. души плащат, за да получават всички най-изгодни сделки, които Скот „изрови“. Останалите, които не плащат нищо, имат достъп до около една трета от офертите. С разрастването на бизнеса американецът спира да работи като журналист и посвещава цялото си време и енергия на намирането на евтини самолетни билети за клиентите си. Продажбите му към края на 2016 година достигат около 1 млн. долара по информация на CNBC.

    Economy.bg се свърза със Скот, за да разбере повече що за професия е ловецът на евтини самолетни билети и за триковете, които ползва в работата си.

    Скот, как стана така, че се превърна в професионален търсач на евтини самолетни билети?
    Когато завърших висше образование през 2009, знаех две неща: първо, че искам да обикалям света, и второ, че никога няма да бъда богат. Ако не исках второто да попречи на първото, трябваше да измисля креативни начини да пътувам, без да похарча спестените си пари. Започнах да чета за ценообразуването при самолетните билети. Прекарах и часове в ровене из различни платформи за търсене на евтини полети. Запознах се с различни модели за образуването на цените на билетите, които ми помогнаха да избегна плащането на хиляди долари, за да пътувам отвъд океана.

    С това ли се занимаваш изцяло?
    Да, имам екип от 6 души. Бързо си дадох сметка, че да управляваш стартъп е повече от работа на пълен работен ден.

    Ръчно или автоматизирано е търсенето? Сам ли го правиш или разчиташ на помощ?
    Изцяло ръчно е. Доста комплексни са причините, поради които автоматизацията не работи много добре при търсенето на евтини полети и затова го правим на ръка. Имам двама помощници в екипа – Никол покрива Австралия/ Нова Зеландия, а Кейти – Европа. Аз покривам САЩ и Канада.

    Как превърна страстта си в бизнес за милиони?
    Постигнатото е резултат от много късмет и много упоритост. Бизнес партньорът ми и аз посветихме хиляди часове в изграждането на този бизнес. Ключов фактор за успеха според мен е, че това, което предлагаме, е привлекателно за много хора. Всеки обича да пътува и всеки мрази да дава много пари за билети. Като погледна назад, създаването на бизнес, който да известява хората при появата на евтини полети, изглежда като нещо съвсем логично.

    Колко са платените абонати на услугата ти и каква е таксата?
    В момента в нюзлетъра имам 350 хил. души, регистрирани да получават известията ми, като 40 хил. от тях са с платен абонамент. Таксата за тях варира между 3 и 5 долара на месец в зависимост за какъв период са се абонирали.

    Покриваш ли полети от всяка точка на света, например от България?
    Да, покриваме полети отвсякъде в Европа, САЩ, Канада, Австралия, Нова Зеландия. Планираме разрастване към Азия и Латинска Америка.

    Кои са трите най-добрите оферти, които си изпратил на твоите платени абонати? Най-добрите оферти за полети, тръгващи от Европа бяха следните: до Токио и обратно – 280 евро, до Австралия и обратно – 306 евро, до Ню Йорк и обратно – 224 евро.

    За колко от платените ти абонати знаеш, че са си купили билет благодарение на помощта ти?
    Хиляди. Само през последните шест месеца 2 263 души ни споделиха, че са си купили евтини билети с наша помощ. Повечето от тях пътуват с някой друг, така че вероятно са много повече, но просто нямаме информация.

    Как точно намираш евтини билети? И какво ние, останалите пътуващи, пропускаме, когато си купуваме самолетен билет?
    Моите две любими платформи за търсене на билети са Google Flights и Momondo. Има и по-комплексни, като ITA Matrix, SkyScanner и други, но всички те са публично достъпни. Причината, поради която Scott's Cheap Flights се радва на такава популярност според мен, е, че за разлика от повечето хора, аз прекарвам между 6 и 10 часа всеки ден в търсене на евтини полети. Вече понатрупах опит и сега съм наясно с моделите за това как и къде да намеря евтини полети. Но всеки, който има интерес, може да стане експерт в търсенето на самолетни билети, просто трябва да инвестира малко време и усилие в платформите за търсене на полети.
    Това, което повечето хора пропускат, когато търсят евтини самолетни билети, е да бъдат гъвкави по отношение на градовете и датите за полета. Ето как повечето хора процедират, когато искат да си купят самолетен билет: първо, избират къде искат да отидат; второ, избират датите; и трето, преглеждат цените за съответните дати. Обикновено подобно търсене води до по-високи цени. Вместо това, ако за вас е приоритет да намерите евтин полет, следвайте този подход: първо, проверете в Google Flights, Kayak и т.н. на какви цени има достъпни билети до различни точки на света; второ, решете кои от евтините дестинации ви привличат; и трето, изберете датите, за които билетите са най-евтини.

    Само на грешки на авиокомпаниите ли разчиташ при търсенето на евтини билети? Ако е така, защо компаниите не ги коригират?
    Не, предполагам, че едва около 5-10% от известията за изгодни полети, които изпращаме, са на база „грешка на авиокомпаниите“. Останалата част са необявени разпродажби или други значими намаления на цените.
    Иначе в случай на грешки авиокомпаниите ги коригират. Разковничето е да разбереш достатъчно рано за тях и да си купиш билет на съответната ниска цена, преди авиопревозвачите да ги свалят от сайта си. Известяването за подобни грешки е една от основните услуги, която предлага Scott's Cheap Flights.

    Нискотарифните авиокомпании допускат ли също подобни грешки?
    Понякога, но по-рядко. Те изглежда разполагат с по-нови технологии, така че да допускат по-малко грешки от утвърдените превозвачи.

    Офертите, които вие предлагате, обикновено за last-minute полети ли са?
    Рядко изпращам last-minute оферти. Повечето са за полети от 1 до 10 месеца по-късно.

    Кои са най-евтините дни за летене?
    Вторник, сряда и събота. Няма значение в какъв ден ще купите билетите.

    Колко страни си посетил досега на база на грешки на авиокомпаниите?
    Посетил съм 42 страни, като 5 от тях бяха благодарение на грешки на авиокомпаниите.

    Нагоре
       
    Отпечатай
    Коментари ()
     



    преди 13 минути
    Да се забранят автомобилите, нарушаващи екологичните норми
    Този призив отправя еврокомисар към министрите на транспорта в страните от ЕС
    преди 4 часа
    Една от най-големите индийски компании в производството на кафе обмисля инвестиция в България
    България има всички предпоставки да се превърне в разпределителен център и производствена база за всички страни членки на ЕС
    преди 6 часа
    Винетките за тежкотоварни автомобили поскъпват от догодина?
    Според министър Нанков тежкотоварният трафик трябва да плаща повече, защото руши повече инфраструктурата и замърсява околната среда
    преди 7 часа
    The Mall сменя собственика си
    Сделката се оценява на 156 млн. евро