четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10342 прочитания

    Как топ мениджъри се справят с мотивирането на младите?

    За личния фактор и нуждата от проактивност вижте какво споделят лидери от водещи компании в България
    19 април 2017, 09:30 a+ a- a

    Поколението Y, наричани още “millennials”, са хора, родени между през 80-те и 90-те години на миналия век. За тях е характерно, че работата им е средство за постигане на определен жизнен стандарт, а не целият смисъл на живота им. Израснали са, получавайки много повече поощрения и признание в сравнение с предходни поколения. Според някои проучвания представителите на поколението Y са по-чувствителни към критика на работното място и имат по-високи изисквания. При всички тези специфики, как се справят мениджъри от водещи компании с мотивацията на младите таланти? Вижте какво споделиха по темата Станислава Танева, управляващ директор и директор „Корпоративно банкиране“, „Ситибанк България“, Цветанка Минчева, директор „Банкиране на дребно“, „Уникредит Булбанк“, Николай Стойков, главен изпълнителен директор NN, Орлин Хаджийски - съдружник „Данъци“ в PwC и Евгени Бенбасат, изпълнителен директор, Metlife, по време на форума „Професиите на бъдещето“, организиран от „Джуниър Ачийвмънт“.

    Обучение
    По думите на Станислава Танева в много от компаниите изпълнителните директори лично обучават представители от поколението Y. „Младото поколение идва със самочувствието на победител. Мотивацията след това е изключително трудна“, посочи тя.

    Стажантски програми
    Според Николай Стойков най-доброто практическо решение на проблема са стажантските програми. Те позволяват както на младите таланти, така и на компаниите да селектират най-добрите възможности.

    Без умения може, но без мотивация – не
    Ваня Манова подчерта необходимостта от лична мотивация. „Не очаквайте, че някой ще ви създаде мотивацията или някой ще ви помоли за нещо. Общо взето, с хора, които идват при мен и аз виждам, че те нямат мотивация – за мен разговорът приключва. Това е част от емоционалното израстване, от интелектуалното израстване на един човек. Ние като работодатели вече създаваме допълнителна мотивация, надграждаме тази мотивация. Но мотивацията е едно задължително условия. Може да нямате необходимите умения и знания. Това е нормално. Но нямате ли мотивация, просто няма смисъл“, коментира тя.

    Проактивност
    Цветанка Минчева пък сподели, че мотивация и инициативност са необходими не само при стартирането в една компания, но и впоследствие, когато човек търси кариерно израстване. „Това не важи само на входа на компанията. Това е валидно и в процеса по израстване. Често говоря с моите колеги вътре в нашата среда, когато обсъждаме кой трябва да бъде активният, когато търси промоция и развитие. Трябва ли някой да ви забележи и да каже вие сте човекът, който ще бъде промотиран, или вие трябва сами да се борите за това да покажете, че имате интерес да се развивате, че искате да учите нови неща, че искате да поемате нови възможности. Според мен проактивната страна трябва да сте вие“,посочи тя.  

    Липса на търпение
    Орлин Хаджийски разкри, че липсата на търпение е сред основните проблеми, с които се сблъсква в практиката си. „Това, което аз виждам с младите хора, които постъпват при нас, е, че като че ли те нямат търпението да се научат. Бързо им омръзва, бързо искат да сменят много неща. Относно мотивацията  - за мен мотивацията, която работодателят трябва да предостави, е възможност за развитието на служителя. Оттам нататък нещата за служителя ще си дойдат от само себе си. Ако нямаш вътрешна мотивация, няма как работодателят да те мотивира“, коментира той.

    Очаквания
    Евгени Бенбасат завърши дискусията с призив към младите да намерят онова, което наистина ги влече, и да имат реалистични очаквания. „Наистина да намериш какво тебе те пали, какво теб те мотивира да живееш и да правиш това, което правиш. И ако можеш да го свържеш с работа, това много ще ти помогне. Това, с което аз се сблъсквам, са твърде големите очаквания. Хубаво е да имаш големи очаквания и това е страхотно, защото това е двигател към успеха и те мотивира да вървиш напред, но трябва да са реалистични тези очаквания – на база това какво ти можеш да дадеш и какво компанията може да ти даде. И наистина трябва търпение. Но ако намериш това, което теб те пали, твоите умения, твоята работа ще те отличат от останалите и ще вървиш напред“, сподели той.

     

    Как се справят мениджъри от водещи компании с мотивацията на младите таланти?
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 4 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 6 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 7 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 9 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк