вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7608 прочитания

    Джеф Безос разкрива тайната зад успеха на Amazon

    Главният изпълнителен директор следва три основни принципа, за да постигне целите си
    07 септември 2018, 10:53 a+ a- a

    През 2015 Amazon задмина 100 млрд. долара в годишни постъпления. Главният изпълнителен директор на компанията Джеф Безос твърди, че Amazon е първата компания, която постига подобен успех толкова бързо. Според анализатори, ако онлайн магазинът продължи да се разраства със същите темпове, Amazon може да се превърне в първата компания за 1 трилион долара.

    Безос разкрива, че следва три основни принципа, за да подсигури постоянния растеж на компанията.

    1. Приема редките случаи на провал като цената за нововъведения
    Повечето компании избягват провала. Въпреки това те осъзнават нуждата да бъдат иновативни, за да бъдат съвременни. Често компаниите се съревновават с конкуренцията по начин, по който намаляват загубите. Според Безос една фирма не може да бъде иновативна, ако не е готова да се провали.

    „Една област, в която смятам, че се отличаваме драстично, е провалът. Смятам, че сме най-доброто място в света да се провалиш (имаме много опит в това). Провалът и иновациите са неразделни... За да създаваш, трябва да експериментираш. Ако знаеш от самото начало, че това, което правиш, ще е напълно успешно, то това не е експеримент. Повечето големи компании приемат присърце идеята за изобретяване, но не са готови да пострадат от провалени експерименти, които ще ги отведат до крайната им цел“, разказва Безос.

    2. Работете всеки ден все едно това е първият ви ден в този бизнес
    Amazon има близо 350 хил. служители. Подобни организации оперират по-бавно. Въпреки това от самото начало Безос поставя условието, че Amazon ще функционира като гладна за финанси стартираща компания. Все едно Amazon е в началния си стадий на развитие. В писмо до инвеститорите през 2016 главният изпълнителен директор разяснява защо това е най-подходящият начин за функциониране:

    Още на втория ден след отварянето на една стартираща компания тя вече е в застой. Впоследствие идва мъчителен и болезнен упадък. Накрая идва и фалитът. Ето защо функционирането, като че ли все едно сме в първия си ден от основаването, е най-подходящо.

    Въпреки че Amazon има ресурсите да изгражда сложни планове за задоволяването на клиентите си, компанията винаги работи с чувство за спешност. Това означава, че решенията се вземат бързо при наличието само на 70% от информацията, вместо изчакването на 90% от данните.

    Безос смята, че всяка компания може да поддържа културата на стартираща компания дори когато вече се е разраснала. Подобен бизнес трябва да окуражава служителите си да задоволят нуждите на клиентите си, да бъдат креативни и да поощрява разногласията вместо груповото мислене с цел доставката на проблеми, които задоволяват нуждите.

    3. Дайте на клиентите си това, от което се нуждаят, преди да са осъзнали, че имат нужда от него
    Създаването на повече удобства за клиентите е основната цел на Amazon, която създава чувството за спешност и нуждата да експериментира. Според главния изпълнителен директор Amazon е обсебена от идеята и винаги търси начини да подобри обслужването.

    Подобна фиксидея създава ниво на близост с клиентите и позволява създаването на решения, правейки Amazon незаменима част от ежедневието.

    „Дори когато не знаят това, клиентите ни искат нещо по-добро. Желанието да им угодите ще ви окуражи да изобретявате в тяхна полза. Клиентите не изискаха от Amazon да създаде абонаментната програма Prime, но излиза, че те я искат“, разказва Безос.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 5 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 6 часа
    преди 6 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 9 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 9 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд