четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8744 прочитания

    Starbucks открива три нови обекта и над 170 работни места в България

    Вижте какво сподели за плановете на компанията нейният регионален мениджър Иван Георгиев пред Economy.bg
    18 април 2018, 14:00 a+ a- a

    Иван Георгиев започва своята кариера в Amrest като служител на KFC през 2007 година с идеята, че това е временна работа, с която да си уплътни времето, докато следва. Преминава през различни позиции, сред които продуктов мениджър, зам.-управител и управител. След това става управител на Burger King, а към днешна дата от близо година и четири месеца е регионален мениджър на Starbucks за България. „Компанията ми показа и ме накара да вярвам, че всичко е възможно. Това разбиране лежи в основата на нашия бизнес“, споделя Георгиев, докато се е настанил удобно на втория етаж в едно от заведенията от веригата. Поводът за нашата среща са плановете на компанията да отвори още три нови обекта през 2018, както и да реновира и разшири старите, започвайки с този на бул. „Гурко“. По думите на Георгиев това динамично развитие е чудесен начин да бъде отпразнувано 10-годишното присъствие на бранда в страната и ще доведе до разкриването на над 170 работни места.
    За пазара на кафе у нас, нуждата от постоянни продуктови иновации и кариерното развитие като стратегия за привличане и задържане на таланти вижте какво сподели регионалният мениджър на Starbucks за България пред Economy.bg:

    По данни на НСИ за 15 години консумацията на кафе в България приблизително се е удвоила, достигайки 1.7 кг средно на човек през 2016. Какви са вашите наблюдения върху пазара на кафе?
    Пазарът на кафе в България расте и това е тренд от последните години. Прогнозите са да продължава да расте и следващите поне 5 години. Ще се повишават продажбите на кафе за вкъщи, което основно се дължи на това, че вече все повече хора са наясно, че не само еспресо машината може да прави кафе. Това, което ми прави впечатление, е, че все повече от хората, които ни посещават, са склонни да експериментират. Например ние имаме различни сезонни продукти. Преди години може би дори аз не съм си представял, че можем да пием  лате с парченца тиква. Сега въвеждаме студени напитки за лятото, които бяха непознати допреди 2 години и половина, но в момента предизвикват небивал интерес. Пазарът на кафе капсули също подпомага този растеж през последните години. Точно в тази връзка тази година ние въведохме Starbucks кафе капсули, за да можем да бъдем достъпни до все повече домове в страната.

    Как изглежда пазарът на кафе в България? Вижте какво сподели Иван Георгиев, регионален мениджър на Starbucks за България пред Economy.bg.

    Имате ли информация от ваши маркетингови проучвания на каква сума възлиза пазарът на кафе на капсули в България?
    Все още нямаме такива данни, защото информцията, която получаваме, е противоречива и в момента не можем да се ангажираме с точни числа. Но в Европа делът на пазара на кафе на капсули е доста по-голям от това, което виждаме в България. И тази тенденция все повече ще бъде актуална и за нашата страна. Просто хората към момента не са толкова склонни да експериментират с капсули, защото си мислят, че вътре в тях има екстракти от кафе или концентрат, или нещо друго, което не е кафе. Затова ние показваме на нашите каси самите капсули. Могат да видят хората вътре какво има – смляно кафе, и съответно - че това е качественото кафе, което могат да имат и вкъщи на доста по-обикновена машина за ползване като тази за капсули.

    В световен мащаб кафето на капсули среща неодобрение от някои хора, поради опасения, че води до замърсяване на околната среда. Как се справяте с този проблем?
    Още при самото въвеждане на капсули ние въведохме програма за рециклиране и всеки един от клиентите ни може да дойде, за да върне използваните капсули. Не само наши, а и всички останали капсули, дори да не са закупени от нас. Ние поемаме ангажимента да ги рециклираме. Ние като компания сме изключително отговорни в световен мащаб по отношение опазването на околната среда. Точно затова предстои едно събитие, което е свързано с Деня на Земята. Искаме да насърчим повече хора да спрат да използват картонени чаши, капаци и т.н. Съответно ще имаме изключително преференциални цени със страхотни намаления на наши  чаши за многократна употреба, които имаме в заведенията, защото вярваме, че по този начин ние наистина можем да допринесем за премахването на използването на толкова много хартия.

    Как са се изменили предпочитанията на потребителите през последните години? Вижте какво сподели Иван Георгиев, регионален мениджър на Starbucks за България пред Economy.bg.

    Отчитате ли разлика във вкусовите предпочитания на потребителите?
    Ние предлагаме 100% арабика. Това е изцяло в нашето портфолио. Арабиката е най-качественото кафе в света. Което обаче не ознава, че това е правилният вкус за всички хора. Изцяло зависи от предпочитанията на човека. Това, което ние правим, е, че насочваме към кафета от различни региони, защото не арабиката и робустата дават горчивината и самия вкус, а начинът на изпичане, методът на обработка, които са специфични за всеки един от регионите. Наши клиенти, които са участвали в кафе дегустации, много често са споделяли, че предпочитат смес арабика плюс робуста точно заради горчивия вкус, който усещат. Но когато виждат различните степени на изпичане, те намират своя вкус в светлоизпечените кафета, които предлагаме, а те са изцяло 100% арабика. В  Starbucks имаме три степени на изпичане, съответно светло, средно и тъмно изпечено кафе. През летните месеци ние разчитаме на кафета с повече цитрусови нотки, по-свежи, по-леки, по-летни. Докато през зимните месеци разчитаме на значително по-тъмно изпечени кафета, които имат доста по-плътен и по-ароматен вкус. Напримeр винаги предлагаме през декември месец отлежала Суматра, което е едно от най-редките кафета в света, също така е едно от най-тъмно изпечените кафета и с най-отчетлива плътност.

    Как да познаем доброто кафе?
    Универсално правило според мен няма, но може да търсите 100% арабика. Tова е най-качественото кафе.

    На какво друго държат потребителите освен на качеството на напитката?
    Освен на качеството на напитката все повече от хората, които ни посещават, държат на атмосферата в заведенията, интериорния дизайн и удобството. Да могат да останат дори да работят от дадено заведение или просто да останат да прочетат книга, вестник или списание. Трябва да бъде удобно, да има приятна температура, приятна музика и съответно дизайнът да отговаря на специфичните очаквания за всеки регион. Ние съобразяваме изцяло интериора на всеки наш обект с основната част от хората, които живеят в даден район, в който ние подготвяме заведение, защото ние го правим за тях – да бъдем по-достъпни за местните жители на даден район или град.

    Какви са плановете ви за развитие на веригата през 2018?
    Плановете ни за тази година са доста динамични. Вече открихме първия обект в Бургас тази събота. Предстои напълно обновяване на първия обект на Starbucks в България, който е на Спортната палата. Тази година празнуваме 10 години Starbucks в България и това е първият обект, който искаме да реновираме, разширим и съответно с него да отпразнуваме 10-годишнината ни в страната. Следващите откривания, които предстоят, са Варна и София в „България мол“. Съответно имаме още няколко плана, които финализираме за тази година и работим вече изключително динамично за следващата. Идеята ни е, че искаме да бъдем достъпни във все повече градове в страната, както и да бъдем по-близко до нашите клиенти в София.

    Планирате ли откриване на обекти в Пловдив и Стара Загора?
    Все още не мога да споделя, тъй като работим по различни проекти за различни градове. Когато имаме нещо официално, бих могъл да го споделя.

    Колко работни места очаквате да разкриете с новите си обекти?
    С новите си обекти очакваме да открием между 170 и 200 работни места за тази година. И още поне толкова през следващата.

    Какви са плановете за развитие на Starbucks в България? Вижте какво сподели Иван Георгиев, регионален мениджър на компанията пред Economy.bg.

    Доста работодатели срещат затруднения при намирането на кадри. Вие как се справят с това?
    Ние непрекъснато наемаме подходящи кандидати. За нас няма точен или неточен момент, няма момент, в който се нуждаем или не се нуждаем от хора. Ние непрекъснато търсим таланти, които имат желанието и страстта да работят в тази сфера и осигуряваме и намираме точното и правилното място за тях. За наша радост нямаме ситуация, в която да сме изпадали заради недостиг на хора, което се дължи на това, че нашата компания притежава над 1500 заведения и предоставяме изключителна възможност за развитие не само в България, но и в различни европейски държави. Няма значение дали даден кандидат ще започне при нас, както аз съм започнал в  KFC и вече съм в Starbucks. Когато човек има желание да се развива и потенциал, ние сме готови да му предоставим всяка една възможност, съответно той да работи, където се чувства най-добре. В момента от осем заведения в 7 от тях управителите ни са започнали от служители. Например в заведението в Бургас, което отворихме, управителят, който е там в момента, е от 9 години в компанията. Беше на позиция заместник-управител в съществуващото заведение в Бургас и това беше възможност за него да израсне. Тази гъвкавост позволява доста голяма възможност за задържане на персонал и съответно да им помагаме да се развиват и разрастват. На ежедневна база  основната цел, която си поставям, е развитието на хора, защото в днешно време човешкият капитал е един от основните.

    Споменахте, че компанията Amrest притежава 1500 заведения. Колко от тях са в България?
    В България в момента имаме 14 обекта, останалите са в различни европейски държави. Имаме също няколко концепции в Азия.

    Как изглежда профилът на типичния талант в Starbucks?
    Идеалният партньор, който ние търсим, първо, трябва да бъде изключително отворен и спокоен от гледна точка на комуникация. Ние държим на точно тази връзка между нас като партньори както и с всички хора, които посещават наши заведения, за да може да се проведе приятелски разговор, докато клиентите чакат напитките си. Много от нашите партньори си говорят с тях и съответно споделят различни неща. Помагат да откриват нови вкусове, което е много специфично и ако човек не е отворен за такъв тип разговор, е много трудно да се адаптира към нашата среда. Следващото нещо, което търсим, е, че трябва да бъдат задължително усмихнати, защото това е едно от най-важните неща. Без работа с усмивка атмосферата не се получава. Всичко друго ние го предоставяме. Готови сме да предоставим всякакви обучения. Преминават през различни степени на сертификация. Обучаваме ги за лате арт и различни методи на приготвяне на кафе. Т.е. опит не се изисква. Изискваме да бъдат отворени, да искат да учат нови неща и да бъдат усмихнати.

    Какво е мнението ви за автоматизацията и кои от операциите във Вашия бизнес считате, че могат да бъдат автоматизирани през следващите няколко години?
    Автоматизацията е сериозна световна тема, свързана с това, че недостигът на работна ръка в доста от брандовете се усеща значително. При нас автоматизацията няма да се случи в голяма степен. Тренд, който виждам при нас като бранд, е да се въведе mobile ordering, което вече е факт в САЩ. Единствено това е стъпката, която предстои като автоматизация при нас. Това, на което държим най-много, е точно тази лична връзка, личният контакт с хората и създаването на преживяване, което чрез механизация и автоматизация няма да се получи.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 15 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 15 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място
    преди 16 часа
    ЕС с нови правила за големите фирми
    Дружествата ще трябва да следят дали стоките им не идват от места с използване на детски труд и замърсяващи природата
    преди 17 часа
    преди 20 часа