Това е една от най-изпитаните и доказани управленски теории през последните 50 години, казва известният предприемач и автор Джон Доер
Ако искате да извлечете максимума от хората си, поставяйте им трудни, а не лесни цели. Предизвикателните цели водят до много по-висока продуктивност, отколкото лесните. И колкото по-ясно и точно е формулирана една цел, до толкова по-високи резултати води тя.
Това е една от най-изпитаните и доказани идеи в теорията на управлението през последните 50 години, пише известният предприемач и автор Джон Доер в книгата си „Measure What Matters“. И това мислене стои в основата на успеха на едни от най-големите технологични компании като Google, MyFitness Pal и Intel.
Автор на тази теория е Едуин Лок, професор по психология в University of Maryland, който я извежда още в далечната 1968 г. Теорията твърди, че предизвикателните цели стимулират продуктивността по-ефективно от лесните цели, както и че конкретните цели довеждат до по-високо ниво на продуктивност, отколкото тези, които са не са ясно формулирани.
Около 90% от над 1000 проучвания, проведени по теорията на Лок, потвърждават, че продуктивността се подобрява чрез поставяне на добре дефинирани цели.