петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5613 прочитания

    Ева Цехетнер, A1: Трябва да кажем „Сбогом!“ на перфекционизма и да се учим бързо от грешките си

    За управлението на промяната и HR трансформацията разговаряме с Ева Цехетнер, Head of Group HR на A1 Telekom Austria Group
    24 септември 2019, 10:36 a+ a- a

    Ева Цехетнер, Head of Group HR на A1 Telekom Austria Group

    На 18 октомври 2019 в София ще се проведе есенната конференция на Българската асоциация за управление на хора. Темата на събитието е „Leading HR Transformation“. Форумът ще акцентира върху промените в управлението на процесите и хората в  организациите, а  професионалисти по управление на човешките ресурси от България и света ще споделят полезни практики и опит. Свързахме се с част от ключовите лектори на конференцията, за да научим повече за HR трансформацията в техните компании. Какво е значението ѝ, през какви стъпки преминава, с какви предизвикателства се сблъсква?

    Стартирахме с Джули Кларк, Vice President Human Resources в Sutherland (вижте интервюто тук) и продължаваме с Ева Цехетнер, Head of Group HR на A1 Telekom Austria Group.

    Ева е начело на отдел „Човешки ресурси“ на Telekom Austria Group в качеството си на директор от 1 ноември 2017 г. Тя отговаря за груповата HR стратегия и изпълнение, развитието на персонала и обучението, както и за управлението на резултатите.

    Родена в Долна Австрия, Цехетнер учи „Международен бизнес и администрация“ във Виенския университет. Тя стартира кариерата си в HP, където наред с други работи като HR бизнес партньор за HP Technology Services, изпълнявайки международни функции. През 2011 г. Ева Цехетнер се присъединява към Telekom Austria Group и става ръководител на „Възнаграждение и допълнителни придобивки” в A1 Telekom Austria Group.

    Ева, какво е значението на HR трансформацията във Вашата компания?
    Нашият свят се променя бързо и бизнесът непрекъснато се развива. Трансформацията от телеком към доставчик на цялостни дигитални решения  е голямото предизвикателство на нашето време, още повече за екип от повече от 18 000 страхотни професионалисти в нашата организация. Всички ние, които A1 Group обединява в едно, сме движещата и способстваща за тази дигитална трансформация сила. Затова постоянно предизвикваме себе си, екипа и организацията, за да превърнем дигиталния начин на живот в неразделна част от ежедневието на нашите клиенти и на обществото.

    Професионалистът по управление на човешки ресурси е основен двигател на трансформацията в компанията и също се трансформира. Разполагаме с  отличен инструмент, когато става въпрос за придвижване на нещата напред чрез създаване на нова фирмена култура, гъвкави и плоски структури. Насърчаваме гъвкавия подход в  работата, даваме зелена светлина на иновациите, превръщаме всеки в наш говорител със съвременните средства за комуникация и разбира се, развиваме  нови умения и възможности за обучение.

    Нашите служители имат свободата да ни покажат своите индивидуални таланти, с които да обогатим  този нов свят на неограничени възможности. Искаме  служителите ни да създадат преживяването, което искат да изживеят! 

    Кои са основните стъпки, които предприехте по пътя на трансформацията?
    Започнахме със създаването на нашата обща цел, наречена „Да насърчим дигиталния начин на живот“, създадохме нашите водещи принципи и стратегия заедно с нашия лидерски екип и колеги от цялата Група. За нас като HR-и беше много важно да бъдем движеща сила на основите на нашата стратегия  - „единен бранд“, на екип с „водещите принципи доверие и гъвкавост“ и „стремеж към постоянно усъвършенстване“. Работихме в тясно сътрудничество с екипи от цялата Група, за да реализираме стратегията и организирахме семинари, на които представихме нашите ръководни принципи и лидерски амбиции в интерактивен процес. Всичко това бе подкрепено и от внедряването на бизнес платформата за сътрудничество на Facebook – Workplace - и други иновативни комуникационни формати, които също изиграха важна роля за успешното ребрандирането на компаниите, част A1 Group.

    По-нататъшните стъпки по нашия път на трансформация бяха: внедряване на т. нар.  Center of Excellence for digital transformation, широко достъпни възможности за обучение (напр. нови регулярни теми по технологични въпроси на дигитална платформа за обучение, достъпни за всички в компанията), нови методи за набиране на персонал (напр. видео интервюта), изграждане на добавена стойност на работодателя (Ние искаме да създадем преживяването, което ВИЕ искате да изживеете #makeithappen). 

    Кои са основните роли в процеса на трансформация и кой ги „заема“?
    Лидерските екипи играят главните роли в трансформацията - те служат като модел за подражание, насърчават другите да ги последват, подкрепят хората си и преодоляват препятствия. Но не само топ лидерите трябва да поемат отговорност. Всички в организацията играят важна роля. HR-ът трябва да даде възможност да се случи това овластяване, заедно с бизнеса. Наша обща отговорност е да разрушим преградите, за да се случи тази трансформация.

    Кой е основният фактор, който определя лидерската позиция, ролята на водач на промяната?
    През последните няколко месеца зададохме своите лидерски цели заедно с колегите и членовете на лидерския екип в цялата компания. За мен е особено важно да сме автентични и да не играем игри. Хората ще разберат, ако се преструвате на някой, който не сте. Доверието е важен фактор в рамките на екипите. То се основава на прозрачна комуникация и способността да се насърчават хората да поемат отговорност и разбира се, да носят отговорност за своите резултати. Фокусът ни винаги трябва да е насочен към клиента. Искаме да създадем отделни екипи, които да обслужват нуждите на нашите клиенти и да насърчаваме експериментирането и иновациите, като приемаме и се учим от грешките. Всички ние трябва да бъдем модел за подражание, когато става дума за непрекъснато усъвършенстване и учене. Като лидери трябва да сме преди всичко ментори, отколкото шефове, да подкрепяме своите екипи и да помагаме да преодолеят пречките, пред които са изправени.

    Кои са най-големите предизвикателства?
    Това, което ни държи в кондиция, е бързината на нещата, които се случват на пазара. Предизвикателствата, свързани с трансформацията, са естествената съпротива срещу промените и избягването на грешки чрез изпробване на нови неща. По-рано споменах доверието като основен двигател на лидерството - звучи лесно, но всъщност създаването на доверие в екипите е много трудна задача. Доверието се формира с течение на времето и зависи от това как хората работят заедно. Ерата на самотния герой определено приключи – това е важен урок за много от нас. Трябва да се изправим пред факта, че лидерството трябва да се преосмисли.

    Какви са основните характеристики на HR трансформацията?
    Това е пътуване без реална начална и крайна точка, това е текуща задача, която не може да бъде завършена само от HR-ите. Както бе споменато по-горе, ние трябва да намерим вдъхновение в и извън компанията, да използваме най-добрите практики, да се учим от другите и да дадем възможност на всички в организацията да направят истинска трансформация. Понякога HR-ът предлага иновативни методи на компанията, но не действа сам върху прилагането им. Трябва да внимаваме, за да бъдем по-добър модел за подражание, когато става дума за дигитализация. Не само HR-ът променя компанията, това не е функция и на бизнеса сам по себе си. В този процес участваме всички заедно.

    Как се оцелява при трансформацията на организация? Какви умения са необходими, независимо от позицията в компанията?
    Необходимо е всички в компанията да разберат как могат да допринесат за трансформацията на организацията. Важно е да се даде глас на всички, да се насърчат хората да говорят, за да се чуе мнението на всеки. И накрая, да се даде възможност на хората да дават иновативни идеи. Колкото по-разнообразни са екипите, толкова по-добре работи трансформацията. Трябва да сме толкова разнообразни, колкото е нашата клиентска база, за да изпълним бизнес обещанието си. Разбира се, способността за промяна е много важна. Всички ние трябва постоянно да научаваме нови неща - уменията, към които трябва да се насочим, са например роботиката, маркетинга и автоматизацията на процесите, както и гъвкавостта в работата.

    Какви уроци научихте от преминаването през трансформацията?
    Първо, важно е просто да започнете да правите нещата. Не планирайте прекалено много, трансформацията ни принуждава да се адаптираме гъвкаво към постоянно променящата се среда. Второ, времената на самотните герои приключиха: това означава екипи, които работят заедно и се доверяват един на друг. Трето – „Сбогом!“ на перфекционизма. Трябва да изпробваме нещата и да се учим бързо от грешките си.

    Какво ще чуем от Вас на конференцията на Българската асоциация за управление на хора?
    С нетърпение очаквам възможността да представя HR стратегията на A1 Telekom Austria Group през призмата на дигиталната трансформация: дигиталното обучение, новите начини за набиране на служители, лидерството и предизвикателствата, които те поставят пред нас.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 минути
    38 млрд. долара достигат загубите от финансови измами през 2023
    БОРИКА стартира инициатива за превенция на финансови измами
    преди 14 минути
    Започва поетапно изключване на отоплението за град София
    Изключването на топлоподаването стартира на 31 март
    преди 55 минути
    Богданов: ЕК одобри проект за единен инвестиционен портал
    Целта е да се обедини цялата административна дейност около обслужването на потенциалните инвеститори у нас
    преди 58 минути
    БНБ: Има риск от нарастване на необслужваните кредити
    Очаква се затягането на условията в еврозоната да се пренесе върху лихвените проценти в страната
    преди 2 часа
    TSMC планира да увеличи работната си сила до 100 000 души
    Най-големият производител на чипове наема с огромни темпове