Вижте какво коментираха HR мениджъри и лидери от различни индустрии в страната
Продължават ли компаниите в България активно да наемат хора и да увеличават екипите си? Отговор потърсихме от HR мениджъри и лидери на компании от различни индустрии в България. Вижте каква година изпращат, колко души са наели през годината и кои са най-търсените позиции.
Стефания Дунчева, HR директор, TELUS International Europe
През 2019 г. екипът на TELUS International Europe в България нарасна с 11,5%
През 2019 г. екипът на TELUS International Europe в България нарасна с 11,5% спрямо предходната 2018 г. В момента в трите офиса на компанията - София и Пловдив, работят 3500 служители, които говорят на повече от 40 езика. Това затвърждава позицията ни на най-големия работодател в BPO индустрията в България. Гордеем се, че наши клиенти са глобални лидери в технологичния, финансов и гейм сектор.
През 2019 г. активно търсехме хора, владеещи немски, френски, холандски, италиански. За нас опитът на бъдещите ни служители в корпоративна среда не е от основно значение, тъй като имаме много добре развити обучителни програми, които позволяват на новите членове на екипа да навлязат плавно и да се чувстват добре в компанията. По тази причина продължаваме да бъдем желано място за първа работа за много млади и талантливи хора, които искат да се развиват в международна среда.
Пламен Тошев, управляващ директор, Acronis България
Увеличихме екипа си от 50 на 220 души
Увеличихме екипа си и то значително. От 50 до 220 души, половината от които в RnD. Другата половина са специалисти за нашите дейта центровете, онлайн продажби, маркетинг, професионални услуги и техническа поддръжка. Освен от България наемаме хора и от други страни в Източна Европа.
Росица Николова, експерт „Подбор по персонал“, „Региоком“
През 2019 г. дадохме възможност за професионално развитие на близо 300 души
„Региоком Европейско дружество“ – клон България има 4 офиса в страната - в София, Варна, Русе и Велико Търново и вече е познат и утвърден работодател в тези градове. През 2019 година компанията е дала възможност за професионално развитие на близо 300 служители.
Като голяма фирма нуждите от персонал са в почти всички сфери - от администрация, техническа поддръжка до маркетинг и рекрутинг.
Най-голям е, разбира се, броят на служителите, които са пряко свързани с основната дейност на „Региоком“ - сървиз център, обслужващ крайни клиенти за немския пазар. Фирмата е партньор на няколко големи компании в сферата на телекомуникациите и енергетиката в Германия. В края на 2019 стартира и нов проект в офиса в София – обслужване на клиентски запитвания за авиокомпания Eurowings.
Основните изисквания към новопостъпващите колеги са много добри езикови компетенции по немски език - писмен и говорим, тъй като използваните канали за комуникация са два, по телефон и по имейл/чат. А за проекта Eurowings е необходимо и много добро владеене на английски език.
От изключителна важност е също така и добрата компютърна грамотност и възможността за бързо усвояване на нови софтуерни продукти. Обработката на клиентските запитвания става в реално време в компютърните системи и бързото и компетентно обслужване е от изключителна важност за доброто представяне на фирмата пред крайния клиент и основния партньор. Мултитаскингът е от съществено значение за нашата работа. Да говориш по телефона и да извършваш компютърната обработка на информацията едновременно - това са основните моменти от работата на колегите в сървиз центъра.
Не на последно място са, разбира се, и т. нар. „меки умения“, които в днешния забързан, напрегнат и силно конкурентен свят са това, което би отличило добрия кандидат. Комуникативност, позитивизъм, внимание към детайла и към специфичните нужди и въпроси на клиента- това в нашата сфера са ключови компетенции.
Друго основно и важно направление в компанията ни в България е развитието и разрастването на IT отдела. Колегите са позиционирани в офисите ни във Варна и София и разработват системите и нужните софтуери за енергетиката в Германия. В тази област основно се търсят софтуерни архитекти, Java и ABAP специалисти.
Александра Гужгулова, HR мениджър, Visteon
Наехме повече от 130 служители, основно в инженеринговите отдели
През 2019 година, както и през последните 5 години, нашата компания продължи да се разраства и развива. Наели сме повече от 130 служители, основно в инженеринговите отдели, но и в някои административни функции.
Също така посрещнахме над 30 стажанти, отново в различни дисциплини, от които почти всички се присъединиха или предстои да се присъединят към компанията на постоянни договори.
Радина Михайлова, HR бизнес партньор, JYSK България
През 2019 г. в магазините JYSK България започнаха работа над 90 души
През 2019 г. наехме общо над 260 служители. В магазините JYSK България започнаха работа малко над 90 души, включително новите ни колеги в екипа за обслужване на клиенти, както и тези от администрацията.
JYSK България ще продължи да се разраства и да открива нови магазини, поради което продължаваме да търсим таланти – така наричаме нашите служители. Търсим хора, фокусирани върху постигането на цели, обичащи да работят с други хора и в екип, разбира се, и ориентирани към работа с клиенти. Бихме искали новите ни колеги да са енергични хора, умеещи да работят в динамична среда и които не се страхуват от нови предизвикателства. Ролята и влиянието на екипа ни за обслужване на клиенти върху целия ни бизнес са огромни, тъй като те се грижат и за онлайн магазина, който се развива с огромни темпове. И затова разчитаме много на тях.
Мая Петрова, HR бизнес партньор, JYSK Дистрибуционен Център Божурище
В новия Дистрибуционен център на JYSK в Божурище наехме около 170 човека
В новия ни Дистрибуционен център в Божурище (ДЦБ) наехме около 150 души в складовата част и близо 20 в администрация и технически екип. Складовият екип отговаря за разтоварването, съхраняването, транспортирането, пакетирането и товара на всички наши стоки. Работата е наистина отговорна и затова наехме и ръководители на екипите, които да управляват целия процес, както и офис асистенти, които пък да отговарят за цялата документация и логистиката по транспорта (организация на пристигащи и заминаващи камиони и тирове).
Новите колеги в администрацията отговарят за организацията и координацията на целия поток доставки. Разширихме значително и IT екипа, посрещайки колеги, които оптимизираха и отговарят за логистичните и отчетни системи и процеси.
Не на последно място, нашият технически екип също се разрасна – наехме инженери и механици, отговорни за поддръжката на техническото оборудване и инсталации на целия център, изградени по най-съвременни и иновативни технологии.
Тина Атанасова, HR мениджър, VOSS Automotive Bulgaria
Нараснахме от 10 на близо 190 служители
От 10 на близо 190 служители – това е увеличението на екипа ни. VOSS Automotive e нова компания в България и наскоро отбелязахме първата година от съществуването ни. Логично, тази година бяхме активни на пазара на труда и наемахме хора на разнообразни позиции и много като брой.
През 2018 година бяхме 10 служители, основно се занимавахме със структуриране на процесите и подготовка за стартирането на офиса и производството.
2019 изпращаме с около 190 служители във всички функции. Изцяло структуриран е ръководният ни екип. Всъщност нямаме незаети позиции нито в администрацията, нито в производството и през тази година не се наложи да ревизираме плановете си за растеж поради дефицит на работна сила, както и като цяло да правим компромиси в подбора или сроковете, които си бяхме поставили.
Сред предизвикателствата в подбора бих посочила координатор „Проекти“ New Product launch, което е типична позиция в автомобилната индустрия, но нетипична за региона, където оперираме. Позицията „Мениджър производство“ ни отне по-дълго от планираното, тъй като търсехме точно определена комбинация от компетенции, предходен опит и личностни качества.
Приятните изненади бяха високото качество на кандидатите, както и значителният брой хора, които се свързаха с нас в желанието си да се завърнат да живеят и работят в България и региона на Ловеч. VOSS е притегателен център за кандидати в Германия, Полша и другите държави, в които оперира, но непознат нов работодател в България, затова е впечатляващо също колко професионалисти от автомобилната индустрия успяхме да вдъхновим да се присъединят към нас; това е сериозен успех и признание за нас.
Вяра Николова, старши HR мениджър, „ОнПросес България Технолоджи“
През 2019 реализирахме двуцифрен ръст на приходите с 3% ръст на персонала
През 2019 „ОнПросес България Технолоджи“ реализира двуцифрен ръст на приходите. Този ръст успяхме да реализираме най-вече през автоматизиране на процеси и фокус на усилията на местата, които носят най-голяма добавена стойност за клиента. Реално за последната година броят на хората, които работят за нас е нараснал с 3%.
Това, което ни отличава като компания, е, че на базата на експертизата, която сме натрупали в областта на следпродажбеното обслужване, ние трансформираме бизнесите, с които работим. Това, което правим, е да автоматизираме обикновените транзакционни операции и да насочим усилията на нашите екипи върху задачите, които предполагат вземане на решение или анализ на по-комплексни проблеми. Така не само добавяме стойност за клиента, но и даваме възможност на нашите служители постоянно да развиват своите умения и да виждат по-дълъг професионален път за себе си в компанията. Служителите, които наехме през годината, са най-вече хора с добри езикови компетенции (тази година освен всички по-широко застъпени в България езици, наехме хора с мандарин и японски), отлични комуникативни умения и сериозно желание за постигане на резултати и професионално развитие.
Федерико Бедини, директор „Човешки ресурси“, „УниКредит Булбанк“
И през 2019 бяхме сред най-добрите, стабилни и надеждни работодатели в страната
Всяка година в „УниКредит Булбанк“ привличаме нови колеги. Вярваме, че те допълнително допринасят за нейния успех като предлагат нови идеи, различни гледни точки и по този начин отличават нашия екип сред най-добрите.
Като топ работодател в България и Европа ние се стремим да бъдем компания, която да е първият избор за работа на колеги и на бъдещи такива. Гордеем се, че и през 2019 банката продължи да бъде сред най-добрите, стабилни и надеждни работодатели, като поддържа високи нива на ангажираност сред колегите и създаде кратки процедури по наемане на нови.
В „УниКредит Булбанк“ има повече от 500 различни позиции, които изискват различна експертиза и компетентност. Това, което търсим за всички позиции, са страстта, любопитството и умението за учене.
Ако кандидатите притежават тези качества, като работодател ние се ангажираме да развием всички други специфични технически и меки умения, необходими на всеки отделен колега, за да върши работата си по най-добрия начин. Освен това ние се ангажираме да създаваме положителна работна среда, където колегите да се чувстват ангажирани и активно да допринасят за успеха на нашата компания.
Ирина Станчева, HR мениджър, „Гопет Транс“
В последните 2 години увеличихме екипите си в сферата на морската и въздушна спедиция
През 2020 година „Гопет“ ще отбележи 25 години от създаването си с фокус върху продължаващо развитие и отстояване на позициите на водеща компания в сектор „Транспорт и логистика“. Това, което нашите клиенти и партньори очакват и получават от нас, е експертност, способност да предлагаме решения за всеки бизнес и най-вече нашата ангажираност винаги да намерим възможност.
Във връзка с това в последните 2 години „Гопет“ разшири портфолиото си от услуги и екипа си по посока на двата нови сервиза – морска и въздушна спедиция. Разрасна се и екипът ни в направление „Логистика“.
Същевременно, в рамките на последния годишен период работихме целенасочено по посока на надграждане на професионалните компетенции на колегите в екипите ни и повече от половината от тях преминаха серия от различни обучения.